عطایی: لیگ ملت‌ها فرصت خوبی برای آلکنو بود، اما استفاده نکرد/ باید برنامه‌ریزی بلندمدتی برای موفقیت در المپیک پاریس داشته باشیم

7:45 - 17 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۶۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: باید از این رقابت‌ها درس بگیریم و بتوانیم برنامه‌ریزی بلندمدتی برای موفقیت در المپیک پاریس داشته باشیم.
بهروز عطایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو گفت: المپیک با سایر مسابقات متفاوت است و تیم‌هایی در آن موفق می‌شوند که از هر لحاظ آماده باشند. تیم ملی والیبال در شرایطی به این رقابت‌ها رفت که پیش از آن در لیگ ملت‌ها به میدان رفته بود و با توجه به اینکه هم فدراسیون والیبال و هم آلکنو عنوان کرده بودند که در لیگ ملت‌ها به دنبال نتیجه نیستند و این رقابت‌ها برای تیم ملی جنبه تدارکاتی دارد، اما باز هم این تیم در المپیک فاقد هارمونی لازم بود و آلکنو شناخت درستی از بازیکنان تیم ملی پیدا نکرده بود.

وی تصریح کرد: ما مقابل لهستان بازی خوبی انجام دادیم و توانستیم این تیم را شکست دهیم؛ اما این پیروزی باید مقابل ژاپن و کانادا که از آنها قدرتمندتر هستیم رخ می‌داد. به هر حال تیم ملی از صعود به جمع هشت تیم پایانی باز ماند و حالا باید از این رقابت‌ها درس بگیریم و بتوانیم برنامه‌ریزی بلندمدتی برای موفقیت در المپیک پاریس داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص عملکرد آلکنو گفت: آلکنو مربی بزرگی در دنیا است و افتخارات زیادی هم کسب کرده؛ اما همانطور که گفتم با وجود اینکه می‌توانست او در لیگ ملت‌ها به ترکیب تیم ملی دست پیدا کند، اما از ۱۵ بازی که تیم ملی در این رقابت‌ها انجام داد عایدی به دست نیارود. آلکنو باید چند بازی ابتدایی در لیگ ملت‌ها را به عنوان بازی تدارکاتی در نظر می‌گرفت و در ادامه این رقابت‌ها ترکیب اصلی تیمش را پیدا کند؛ اما این اتفاق رخ نداد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیروزی مقابل لهستان نشان داد که تیم ملی قدرتمندی داریم؛ اما مشکل این است که نمی‌توانیم در همه مسابقات با کیفیت بالا بازی کنیم. در حال حاضر باید به دنبال این باشیم که نقاط ضعف را پیدا کنیم. اعتقاد دارم با تخریب نمی‌توان به والیبال کمک کرد و شرایط را سخت‌تر هم می‌کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *