عضو مجمع کارآفرینان ایران: مشکلات اقتصادی کشور برگرفته از سوء مدیریت است

12:37 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو هیئت مدیره مجمع کارآفرینان ایران گفت: کارآفرینان از سال‌ها قبل به عنوان فعالان بخش خصوصی بار‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی با مسئولین کشور جلسه برگزار کردند و اعتقاد داریم که مشکلات اقتصادی کشور برگرفته از سوء مدیریت است.

- رضا رضایی امروز در نشست خبری مجمع کار آفرینان ایران که در آستانه روز خبرنگار با حضور کارآفرینان و پیشرانان اقتصاد مولد بخش خصوصی کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از خبرنگاران، گفت: با توجه به حساس بودن شغل خبرنگاری، توانستند آزادانه با تصویر یا با قلم به شفاف سازی اداره کشور کمک کنند.

وی افزود: کارآفرینان از سال‌ها قبل به عنوان فعالان بخش خصوصی بار‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی با مسئولین کشور جلسه برگزار کردند و اعتقاد داریم که مشکلات اقتصادی کشور برگرفته از سوء مدیریت است.

رضایی افزود: از دولت جدید درخواست داریم با توسعه توان رقابت‌پذیری و عدم دخالت در قیمت‌گذاری، به ترویج کار آفرینی، ترویج مصرف کالای ایرانی و چابک کردن خصوصی‌سازی در راه‌اندازی صنعت کشور پرتوان بر خورد کرده و فعالان بخش خصوصی را حمایت کند.

مدیر شرکت آذین خودرو ادامه داد: به جرئت می‌گویم که اگر در گذشته مدیران هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند و برنامه مناسبی در صنعت به وجود می‌آوردند امروز حداقل بین ۳۰ میلیارد دلار فقط در منطقه اوراسیا با ۷۰۰ میلیون نفر جمعیت صادرات خودرو وقطعات داشتیم.

رضایی گفت: در خصوص مسائل و مشکلات خودروسازی و قطعه سازی را بار‌ها بحث کردیم، اما کسی جوابگو نبود. در حال حاضر این ضرر را چه کسی باید به فعالان صنعت خودرو و مردم پاسخگو باشد.

در ادامه محمدرضا احسان‌فر مدیر کارخانه سیمان زابل و کار آفرین برتر دیگرضمن تبریک روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه را بزرگوارانی می‌دانیم که کار خطیری را انجام می‌دهند. ارسال خبر به نحو صحیح و درست یکی از رسالت‌هایی است که جامعه خبرنگاری کشور به خوبی توفیق انجام آن را داشته است.

وی افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با بستر حصار‌ها به طور یقین به اهداف توسعه خود نمی‌رسیم امروز رقابت در دنیا بسیار تنگاتنگ است و زمان در این رقابت بسیار حائز اهمیت است و کسانی که از عرصه اقتصادی عقب بیفتند نمی‌توانند جبران این عقب ماندگی را بکنند یا به پیش بروند.

کارآفرین برتر ادامه داد: با بررسی سند چشم انداز ۱۴۰۰ می‌بینیم که فقط به اندکی از اهداف و آرمان‌هایی که برای مجموعه کشور تعریف شده بود و آن‌ها را چشم‌انداز کشور می‌دانستیم دست پیدا کرده‌ایم.

به گفته رضایی تأثیر سیاست و اقتصاد را هیچکس نمی‌تواند کتمان کند بنابراین اتخاذ تصمیمات صحیح سیاسی در عرصه اقتصاد می‌تواند بزرگترین تأثیر را در پیشرفت کشور فراهم کند و این یک نکته اساسی است و برای رسیدن به تصمیمات اقتصادی درست نباید در حوزه مدیریتی فقط به مدیران داخلی اکتفا کنیم باید از مشاورین بین المللی بهره بگیریم تا دولت بتواند زمینه تحول اقتصادی را فراهم کند.

احسان‌فر با اشاره به مشکلات جابجایی منابع مالی کشور که باتوجه به تحریم‌ها ایجاد شده است، گفت: اقتصاد ما به شدت از تحریم متاثر شده و باتوجه به اینکه فعالیت اقتصادی ناشی از یک رفت و برگشت مالی است و امروز فعالان اقتصادی ده‌ها درصد هزینه جابجایی پول را دارند که خود باعث مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌های تمام شده برای مصرف‌کنندگان شده است.

علیرضا نبی کارآفرین برتر کشور وفعال اقتصادی نیز در این نشست خبری در خصوص فعالیت کارخانه‌های تولیدی خود گفت: شرط استخدام نیرو در کارخانه‌های من داشتن سوءپیشینه است من ۱۰۵۷ نفر کارگر دارم که همه جرایم سخت و خشن از قبیل سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و ... دارند و آن‌ها مشغول به کار هستند. من معتقدم که من کارخانه تولید انسان دارم.


وی با تبریک روز خبرنگار افزود: ما برای تمامیت ارضی ایران تلاش می‌کنیم، اگر امروز قرار به انتخاب شغلی بود من به عنوان کارآفرین و شما به عنوان خبرنگار شرافت را انتخاب کرده‌ایم، پول و ثمن زیادی برای این کار‌ها دریافت نمی‌کنیم، اما سربلندیم، چون برای حفظ تمامیت ارضی ایران تلاش می‌کنیم.

همچنین حمیدرضا غزنوی دبیر مجمع کارآفرینان برتر نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: مجموعه کارآفرینان ایران از سال ۱۳۹۲ آغاز به فعالیت کرد و حدود ۸۳ هزار واحد تولیدی در کشور که فقط کمتر از ۱۰۰ واحد آن بالای هزار نفر پرسنل دارند و این نشان دهنده این است که کشور ما برنامه‌ریزی مناسبی برای اینکه بتواند اقتصاد خود را کلان کندنداشته است.

وی افزود: و فقط از طریق پیشران‌های اقتصادی می‌توانیم کار‌ها را جلو ببریم و اگر بخواهیم جزو کشور‌های مصرف کننده نباشیم و صادرکننده شویم باید پیشران‌های اقتصادی خود را که همین کارآفرینان هستند حمایت کنیم.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران در خصوص انتظارات خود از دولت جدید با توجه به سیاست‌های اعلامی آیت الله رئیسی بیان کرد: طبق گفته آقای رئیسی کارگران رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی هستند پس باید حواسمان به فرماندهان این جنگ اقتصادی که همان کارآفرینان بزرگ کشور در بخش خصوصی هستند باشد.

وی ادامه داد: بحث دیگر بحث حقوق مالکیت است که در بند ۷ سند تحول قضایی که به گفته اقتصاددانان بزرگترین تحول را می‌تواند در حوزه اقتصاد ایجاد کند همان بحث حقوق مالکیت است که انتظار داریم دولت جدید این مورد را پیگیر باشد.

غزنوی گفت: برای رفع وابستگی قیمت کالا‌های اساسی که در سفره مردم است به نرخ ارز باید سیاست تشویقی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

غزنوی در پایان در خصوص تأثیر رونق ساخت مسکن در ایجاد اشتغال گفت: مسکن به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد مولد مسکن شناخته شده است و پیشرفت در ساخت مسکن باعث می‌شود که بنگاه‌های صنعتی بسیار زیادی فعال شود و این ظرفیت در کشور وجود دارد، اما متأسفانه در دولت قبل با افت این بخش مواجه شدیم و امیدواریم که به مسکن توجه شود و با راه افتادن بخش مسکن هم شرایط اشتغال و چرخه اقتصاد کشور بهبود پیدا کنند.


برچسب ها: کار کارآفرینی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *