اُفت ۱۵ درصدی قیمت کلیه محصولات میوه و تره‌بار

14:17 - 18 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۸۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت سیب‌زمینی ۱۰ روز پیش افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون قیمت سیب‌زمینی شکسته شده و در عرضه و تولید سیب‌زمینی و پیاز مشکلی نداریم.
مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت میوه در بازار میوه و تره بار گفت: کلیه محصولات میوه و تره‌بار ۱۵ درصد اُفت قیمت داشته و این کاهش قیمت به دو دلیل بوده یکی اینکه عرضه انبه  وارداتی افزایش‌یافته و دیگر اینکه موز دو برابر سال‌های قبل واردات داشته است که انبه و موز بارهای داخلی را تنظیم کرده و اجازه گران شدن میوه و تره بار را نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: موز هندی ۱۸ هزار تومان و موز فیلیپین ۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت انبه از ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان نیز فروخته‌شده و ۹ هزار تومان به علت عرضه بالا کاهش قیمت داشته و زمانی که عرضه افزایش دارد قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.
 
وی افزود: میوه‌جات و سبزیجات به علت گرما سریع فاسد می‌شود و به همین علت عرضه را افزایش می‌دهیم و قیمت‌ها نیز خودبه‌خود اُفت پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت سیب‌زمینی ۱۰ روز پیش افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون قیمت سیب‌زمینی شکسته شد و باقیمت ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ فروخته‌شده و ۵ میلیون تن تولید سیب‌زمینی داریم در عرضه و تولید سیب‌زمینی و پیاز مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: چون چهارفصل هستیم دیگر میوه نوبرانه نداریم زیرا میوه از شهرهای مختلف به میدان میوه و تره‌بار  ارسال می‌شود.

دارایی نژاد تأکید کرد: ورودی بار در میدان تره‌بار دیروز ۲۷ هزار تن بوده  و این ۲۷ هزار تن فقط برای تهران نیست بلکه ازاینجا به تمام کشور عرضه می‌شود.

وی گفت: ازنظر بنده هنوز قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بالاست و به علت افزایش سه برابری هزینه‌ها قیمت‌ها نیز افزایش پیداکرده است.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *