افزایش ۱۸ درصدی تعداد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان سالم

14:32 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۹۷۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: در جشنواره نوجوان سالم تعداد آثار ۶۳ درصد و تعداد شرکت‌کنندگان ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۱ و ۹۲ افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مهرزاد حمیدی امروز در چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان این مطلب که عوامل مخاطره‌آمیز زندگی نوجوانان گسترش یافته است، اظهار کرد: باید دانش آموزان توانمند شوند که چگونه فکر کنند، چگونه انتخاب کنند، چگونه تصمیم بگیرند و چگونه در صورت لزوم به دیگران «نه» بگویند.

وی در ادامه افزود: رفتارهای پرخطر مانند استعمال دخانیات، گرایش به خشونت، مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها از مهمترین زمینه و مصادیق نگران کننده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه آگاهی، نگرش و مهارت‌های صحیح می‌تواند دانش‌آموزان را در زندگی سالم کمک کند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش توجه ویژه به زندگی سالم و کمک به مهارت‌ها و توانمندی‌های آنها در برابر رفتارهای پرخطر است و در تلاش هستیم سلامتی را در بین نوجوانان ترویج دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: تدوین سند پیشگیری، نقشه خطرپذیری در استان‌ها و مدارس، راه‌اندازی ماتریس همکاری بین نهادهای دولتی، خصوصی، مشارکتی و داوطلبی، نظام اجتماعی رصدگیری از آسیب‌ها، راه‌اندازی نهضت پیشگیری، تهیه و انتشار نشریات پیشگیری نوین دانش‌آموزان، والدین و معلمان، انتشار کتاب مطالعات اجتماعی ششم دبستان، انتشار کتب سبک زندگی در پایه‌های اول و دوم متوسطه، درج واحد دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای ردیف اعتباری پیشگیری در برنامه ششم توسعه از جمله این موارد است.

حمیدی با اشاره به آثار رسیده به چهارمین جشنواره نوجوان سالم که در سال تحصیلی 93-94 تهیه شده است، اظهار کرد: در مقایسه با نخستین جشنواره آمارهای 35 برابر افزایش یافته است و تعداد آثار جشنواره 63 درصد نسبت به سال‌های 91 و 92 و تعداد شرکت کنندگان نیز 18 درصد افزایش نشان داده است.

گفتنی است در پایان افتتاح چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم از تمبر یادبود و تندیس این جشنواره رونمایی شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *