بی‌توجهی وزارت کار به بافنده‌های فرش/ جولان دلالان در بازار فرش

14:35 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۲۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت تعاونی نقش‌جهان خرمدشت گفت: تاکنون از سوی وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» حمایتی از ما نشده است، چند سال پیش جهت بیمه شدن بافنده‌ها اقدام کردیم اما باوجود پیگیری‌های مکرر موفق به انجام این کار نشدیم.
خدیجه بیاتی در گفت‌وگو با میزان، درباره تأثیر بیماری کرونا بر تولید گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا تعداد بافنده‌های فرش ما خیلی کم شده و در حال حاضر تعداد شاغلان حدوداً ۱۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۵ نفر در قالب مشاغل خانگی با ما همکاری دارند و محصولات خود را در منزل تولید می‌کنند.
 
مدیر عامل شرکت تعاونی نقش جهان خرمدشت افزود: تاکنون از سوی وزارت «تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی» حمایتی از ما نشده است، چند سال پیش جهت بیمه شدن بافنده‌ها اقدام کردیم اما با وجود پیگیری‌های مکرر موفق به انجام این کار نشدیم.
 
بیاتی افزود: در طی مدت فعالیت در این بخش یعنی از سال ۹۱ تا کنون، فقط یک بار با معرفی اداره کار آن هم بعد از دو سال دوندگی توانستیم تسهیلات بانکی دریافت کنیم.
 
وی در خصوص سرمایه مورد نیاز برای شروع فعالیت در حوزه تولید فرش و تابلو فرش اظهار کرد: ما در سال ۹۱ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان سرمایه اولیه شروع به کار کردیم، اما در حال حاضر سرمایه‌ی لازم جهت شروع کار و تولید فرش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیر عامل شرکت تعاونی نقش جهان خرمدشت در خصوص چگونگی عرضه محصولات به بازار گفت: برای عرضه مستقیم محصولاتمان در بازار مکان مشخصی نداریم و به همین علت محصولات خود را به تاجر‌های فرش می‌فروشیم و شاهد هستیم که  محصولات خریدار‌ی شده از تولید کنندگان در بهترین حالت با افزایش دو ۲ تا ۳ برابری قیمت خرید توسط واسطه‌ها در بازار به فروش می‌رسند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *