سفیر ایران در کره‌جنوبی: تقویت انسجام و توان ملی موتور محرکه سیاست خارجی است

8:00 - 31 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۴۸۶
دسته بندی: سیاست
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی حضور آحاد مردم بزرگ ایران در تمامی صحنه‌ها و تقویت انسجام و توان ملی را موتور محرکه سیاست خارجی دانست و تاکید کرد: این موتور محرکه می‌تواند دستگاه دیپلماسی خارجی کشور را در اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر اصول یاد شده در قبال کشور‌های خارجی، یاری بخشد.
«سعید بادامچی‌شبستری» در گفت‌وگو با میزان، در پی انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور، درخصوص نگاه و برنامه رئیسی به سیاست خارجی، بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت، اظهار داشت: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی برمبنای سه اصل «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» بنیان نهاده شده است.

وی افزود: در این راستا رئیس‌جمهور برای دستیابی و تحقق این سیاست اصولی و بنیادین نظام، باید سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» را که مقام معظم رهبری فرمودند در سرلوحه خویش در سیاست خارجی قرار دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اضافه کرد: قطعا این سه اصل نیز در راستای منافع ملی کشور که توسط نهاد‌ها و مسئولین عالی نظام ازجمله مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهوری تدوین می‌شود و از سوی دستگاه دیپلماسی کشور عملیاتی می‌شود.

بادامچی شبستری تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر و موفقیت‌آمیزتر سه اصل یاد شده، قطعا توانمندی داخلی در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف ازجمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، علمی و فناوری در کنار تعامل و همکاری‌ها در صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای، ضروری و لازم است.

وی حضور آحاد مردم بزرگ ایران در تمامی صحنه‌ها و تقویت انسجام و توان ملی را موتور محرکه سیاست خارجی دانست و خاطر نشان کرد: این موتور محرکه می‌تواند دستگاه دیپلماسی خارجی کشور را در اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر اصول یاد شده در قبال کشور‌های خارجی، یاری بخشد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *