برخورد قانونی و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی

15:26 - 24 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری منوجان در استان کرمان گفت: با متخلفان انتخاباتی در چارچوب قانون و بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
- سامان افشارمنش، رئیس دادگستری شهرستان منوجان در کرمان و در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان بیان داشت: هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل است.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان به بخشنامه ریاست قوه قضاییه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره و بیان کرد: در دوران تحول قضایی و اجرای سند تحولی قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت ویژه قرار گرفته و در چارچوب قانون و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌های شورا‌ها به آن‌ها توصیه کرد تا ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

افشارمنش با تاکید بر اینکه نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این زمینه توسعه قانونمداری و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: التهاب آفرینی و طرح مباحث خلاف اخلاق در جریان انتخابات زیبنده نظام اسلامی نیست.

این مقام قضایی بر لزوم حساسیت همه مسئولین به فعالیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات این دوره از انتخابات بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید توجه داشت که تبلیغات در همه فضا‌ها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه ساز اخلال در نظم، قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت انتخابات پیش‌رو اشاره و تصریح کرد: امروز وظایف مسوولان در برگزاری انتخابات و مردم بیش از گذشته است و به یقین مردم بار دیگر حضور فعال و مشارکت حداکثری خود را در انتخابات پیش‌رو نشان خواهند داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *