افزایش مصرف جهانی گندم

13:44 - 04 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۴۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
پیش‌بینی شده است که مصرف جهانی گندم در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱، به رکورد ۷۵۳.۴۹ میلیون تن می‌رسد که حدود ۴.۹۴ میلیون تن بیشتر از ۷۴۸.۵۵ میلیون تن تخمین زده شده در ۲۰۲۰-۲۰۱۹ خواهد بود.
- بنا به اعلام روابط‌ عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، علیرغم اینکه تولید گندم در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در ایالات متحده ۵۰.۷۸ میلیون تن یعنی حدود ۱.۴۸ میلیون تن کمتر از ۲۰۲۰-۲۰۱۹ خواهد بود، برای کشور‌های صادر کننده‌ای همچون آرژانتین، استرالیا، کانادا و روسیه حجم بیشتری از تولید گندم در این سال زراعی برآورد شده است.

پیش بینی شده است که محصول گندم ۴ کشور آرژانتین، استرالیا، کانادا و روسیه در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به میزان ۲۴ میلیون تن باشد که نسبت به سال زراعی قبل آن، حدود ۸/۸ میلیون تن افزایش داشته است.

محصول گندم این ۴ کشور در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به میزان ۲۴ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال زراعی قبل آن، حدود ۸/۸ میلیون تن افزایش داشته است؛ این در حالی است که اتحادیه اروپا امسال محصول کمتری را برداشت خواهد کرد.

در حقیقت بر اساس آمار ارائه شده، تولید گندم اتحادیه اروپا ۱۴۳ میلیون تن خواهد بود که حدود ۱۱.۷۸ میلیون تن کمتر از میزان تولیدی آن در سال زراعی گذشته (۲۰۲۰-۲۰۱۹) می‌باشد.

از سوی دیگر وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا پیش بینی کرده است عرضه جهانی گندم در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با رکورد، ۱.۰۶۳.۶۱ میلیون تن باشد.

لازم به ذکر است که این دومین سال متوالی است که ذخایر گندم جهان بیش از یک میلیارد تن است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *