پهپاد سه تُنی «غَزه»؛ سیمرغ آهنین صنعت دفاعی ایران

21:30 - 01 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۵۷۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پهپاد پهن پیکر «غَزه» قابلیت حمل ۱۳ بمب تا شعاع عملیاتی دو هزار کیلومتری دارد، این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، قدرت حمل ۵۰۰ کیلوگرم انواع تجهیزات را دارد.
- ساخت پهپاد در جنگ‌های امروزی یک محصول استراتژیک در راستای افزایش توان رزم آبی، خاکی و دریایی و ارتقاء سطح امنیت برای مرزهای کشور به شمار می‌رود.
 
صنعت دفاعی ایران با دور زدن تحریم‌ها و مانع‌زدایی‌ها، امروز به قدرت پهپادی منطقه تبدیل شده است و در فهرست کشور‌های صاحب ساخت پهپاد قرار دارد.
 
پهپاد سه تُنی «غَزه»، سیمرغ آهنین صنعت دفاعی ایران/ پهپاد غَزه؛ مجهز به ۱۳ موشک
هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت انواع موشک، ماهواره و به ویژه پهپاد گام‌های بلندی برداشته است، ساخت پرنده‌های بدون سرنشین یک دستاوردی مهم در صنعت دفاعی کشور برای استحکام حصار بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
 
یکی از دستاوردهای مهم سپاه روی ریل بومی‌سازی محصولات دفاعی، ساخت پهپاد «غَزه» است، این نام‌گذاری نشان می‌دهد که حمایت از مقاومت فلسطین و سایر کشورهای وابسته به جبهه مقاومت، یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در نامشروع دانستن رژِیم صهیونیستی کودک کش است و پیامی هم به پیروزی مقاومت فلسطین در برابر تهاجمات و جنایات این رژِیم جعلی دارد.
 
پهپاد سه تُنی «غَزه»، سیمرغ آهنین صنعت دفاعی ایران/ پهپاد غَزه؛ مجهز به ۱۳ موشک
پهپاد «غَزه»، یک پهپاد فوق سنگین و پهن‌پیکر، ساخته شده در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک پهپاد کاملاً ایرانی است و کاربری چند منظوره در حوزه‌های مراقبتی، رزمی و اکتشافی دارد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3101481_165.mp4']
 
این پرنده پهن‌پیکر آسمان صنعت دفاعی ایران در زمان برخاست هزار و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، قابلیت مداومت پروازی حدود ۳۵ ساعت یکی از ویژگی‌های این محصول دفاعی بومی است، شعاع عملیاتی آن به دو هزار کیلومتر می‌رسد، این پرنده بومی در ارتفاع ۱۰ هزار کیلومتر قابلیت پرواز دارد، قدرت پایش در مأموریت شناسایی برای غزه ایرانی، ۵۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.
 
پهپاد سه تُنی «غَزه»، سیمرغ آهنین صنعت دفاعی ایران/ پهپاد غَزه؛ مجهز به ۱۳ موشک
پهپاد پهن پیکر «غَزه» قابلیت حمل ۱۳ بمب تا شعاع عملیاتی دو هزار کیلومتری را دارد، این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، قدرت حمل ۵۰۰ کیلوگرم انواع تجهیزات را دارد.
 
پهپاد سه تُنی «غَزه»، سیمرغ آهنین صنعت دفاعی ایران/ پهپاد غَزه؛ مجهز به ۱۳ موشک
ارتقاء سطح و ترازحوزه پهپادی ایران با ساخت پهپاد غزه
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای پهپادی و پدافندی سپاه، گفت: امروز به توفیق الهی و همت دانشمندان و متخصصین کشور شاهد رونمایی از سه دستاورد راهبردی و مهم که در شرایط تحریم و فشار حداکثری دشمن متولد و ایجاد شده‌اند، هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه با رونمایی از پهپاد استراتژیک غزه سطح و تراز حوزه پهپادی ایران اسلامی ارتقاء یافت گفت: این پهپاد با ۳۵ ساعت مداومت پروازی قادر است تا ۳۵ هزار پا پرواز کند، در مأموریت‌های عملیاتی توانایی حمل ۱۳ بمب را داشته و در مأموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد و تا پایان سال جاری آزمایش‌های عملیاتی و فنی آن به پایان رسیده و سال ۱۴۰۱ رسماً وارد چرخه عملیاتی خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *