ضرورت پرهیز وکلا از بروز رفتارهای مغایر با آرمان عدالتخواهی

22:20 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۵۴۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزای میزان - عدالت خواه با بیان اینکه وکلا شأنی همتراز قاضی دارند و در محکمه رعایت حرمت آنان لازم است، گفت: وکلا از رفتار فردی و اجتماعی که مغایرت با آرمان عدالتخواهی است، بپرهیزند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان، محمد رضا عدالتخواه در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلای استان‌های کرمانشاه وکیل را در عداد نخبگان جامعه و به دلیل همین مرتبه والا او را کانون توقع و انتظار برای حسن سلوک فردی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: در حد توقعی که از منصب قضا برای احقاق و اقامه عدل وجود دارد برای وکالت هم متوقعیم که این انتظار، انتظار بحق دانشوران حقوقی و سطوح مختلف جامعه هم هست.

وی دادگستری را دستگاهی مصمم برای قضای بدون حواشی منحرف کننده برشمرد و افزود: در عمل و صرف نظر از شعار زدگی نشان داده شده است که قاطعانه ترین برخورد ها را در مواجهه با مصادیق فساد داشته و این روند حد یقف ندارد چرا که هیچ تعللی را در مسیر رسالت اجرای عدالت نمی‌پذیریم و شایسته است این عزم در کانون وکلا هم به شهود عینی و عملی برسد تا ملکه عدالت اوج پرواز و تعیّن حقیقی خود را در حیات اجتماعی به نمایش بگذارد.

عدالتخواه افزود: در چنین شرایطی است که با ملاحظه احترام متقابل، دستگاه قضائی شأن وکیل را به عنوان همراهی همدل برای کمک به اقامه عدل در حد مطلوب آن حفظ خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد:  وکلا شأنی همتراز قاضی دارند و در محکمه رعایت حرمت آنان لازم است و جامعه وکلا نیز باید در ارتقا این شان و منزلت تلاش کنند و از رفتار فردی و اجتماعی که مغایرت با آرمان عدالتخواهی دارند بپرهیزند.

 انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *