خرید ۲۳ هزار تن دانه روغنی کلزا/اُفت ۹ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته

14:06 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۹۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به ارزش ۲۵۰۳ میلیارد ریال در ۹ استان خریداری شده است که خوزستان با ۲۰ هزار تن خرید رتبه نخست را در کشور دارد.
- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده به ۶۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که ۴۱ هزار میلیارد ریال (حدود ۸۰ درصد) از پول گندم‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: ۱۲ استان: خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، ایلام، قم، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اصفهان درگیر عملیات خرید شده‌اند.

طباطبایی اظهار کرد: خوزستان با حدود یک میلیون تن و ایلام با ۱۳۲ هزار تن پیشتاز خرید گندم در کشور هستند.

مدیرروابط عمومی این شرکت اضافه کرد: خرید گندم نسبت به سال گذشته ۹ درصد اُفت دارد.

وی گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به ارزش ۲۵۰۳ میلیارد ریال در ۹ استان خریداری شده است که خوزستان با ۲۰ هزار تن خرید رتبه نخست را در کشور دارد.

طباطبایی درخصوص توزیع کالا‌های اساسی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار تن برنج، حدود ۱۴۳ هزار تن شکر و ۳۵۱ هزار تن روغن خام برای نیاز مصرف کشور از ابتدای سال توزیع شده است.

وی بیان کرد: جریان تأمین کالا‌های اساسی، علیرغم تحریم‌ها، به لطف خداوند برقرار است و در بنادر کشتی‌های کالا‌های اساسی پهلوگیری کرده‌اند و محموله‌های آن‌ها درحال تخلیه است که این موضوع طی حدود ۴ سال تحریم‌های شدید موجب افتخار بوده است.

طباطبایی گفت: امیدواریم جریان تامین و توزیع کالا‌ها تداوم داشته باشد و برنامه‌ریزی خوبی برای تدارک این کالا‌ها تا پایان شهریور انجام شده است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *