ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به مربیان مهد‌کودک و پیش دبستان‌های استان البرز

11:24 - 15 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۱۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی برای مربیان مهد‌های کودک و پیش دبستان استان البرز، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز برگزار می‌شود.
- جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز اظهار کرد: براساس پژوهش‌های انجام شده، ریشه اغلب مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری انسان، در ضعف یادگیری مهارت‌های پایه اجتماعی است و مهمترین دوران یادگیری غیرمستقیم این مفاهیم، سنین ۲ تا ۷ سالگی به خصوص طلایی‌ترین دوران رشد، یعنی بین ۳ تا ۵ سالگی است.

این مقام قضایی افزود: به همین خاطر انجام برنامه «ارتقای دانش، نگرش و مهارت والدین و مربیان به منظور رشد و تربیت صحیح نسل آینده ساز جامعه با رویکرد پیشگیری از ابتلا به آسیب اجتماعی» در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شود، قانون حمایت از کودکان، مدیریت هیجانات و مهارت‌های اجتماعی پایه، بازی‌های هدفمند، مهارت ارتباط مؤثر با کودکان، بررسی و تحلیل نیاز‌های کودکان و...، به مربیان آموزش داده می‌شود.
 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: در این دوره‌ها که در زمستان سال ۹۹ برگزار شد و در سال جاری نیز استمرار دارد، ۲۵۰ مربی در ۱۸ کارگاه (بیش از ۱۲۰۰ نفر ساعت) آموزش دیدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *