در ۹۷ ثانیه با تجهیزات داخل یک آمبولانس آشنا شوید + فیلم

3:46 - 04 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۰۵۸۳
یک تکنسین اورژانس به بیان توضیحاتی در خصوص تجهیزات داخل یک آمبولانس پرداخت.

یحیی هاشمی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تجهیزات داخل یک آمبولانس گفت: مصدومین با توجه به شرایطی که دارند، برای انتقالشان از صحنه حادثه به داخل آمبولانس و از آمبولانس تا مراکز درمانی خدمات درمانی را لازم دارند و از صحنه حادثه تا آمبولانس وسایل خاصی از جمله وسیله‌ای به نام «چیو» که به ما در انتقال بیمار به آمبولانس کمک می‌کند و همچنین «لانگ بک بورد» و «اسکوپ» که بیمار را فیکس می‌کند، را داریم.

وی افزود: بیماران ترومایی که دچار حوادث ترافیکی و آسیب از ناحیه سر، گردن، پا و... شده اند با آتل‌هایی که وجود دارد، اندامشان را فیکس کنیم و پانسمان انجام دهیم و همچنین برانکارد‌هایی که موجود است برای انتقال بیمار تا آمبولانس استفاده می‌شود.

این تکنسین اورژانس ادامه داد: دستگاه اکسیژن و در کنارش دستگاه شوک را در این خودروی امدادی داریم و به علاوه دستگاه «ونتیلاتور» هم که به وسیله آن به بیمار تهویه مصنوعی داده می‌شود در آمبولانس موجود است.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه به علاوه دستگاه نوار قلب و شوک پرتابل را داریم که در منزل بیمار یا صحنه حادثه بالای سر بیمار ایست قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: انواع سرم‌ها و دارو‌ها و به طور کلی تمام تجهیزات پزشکی و مصرفی که  برای خدمت به فورت‌‍‌های پزشکی لازم باشد در آمبولانس موجود است و یعنی خدماتی که در حال حاضر فقط نیاز مبرم اورژانسی است را ما داریم تا به بیمار کمک کنیم و حیات او را حفظ کنیم و درد و آسیب او را کاهش دهیم و بیمار را به اولین واحد درمانی انتقال دهیم.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3023008_148.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *