روحانی: خطر بروز موج چهارم کرونا منتفی نیست

11:08 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۴۸۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه خطر بروز موج چهارم کرونا منتفی نیست، گفت: به جز استان خوزستان، بقیه استان‌ها از نظر شرایط ابتلاء به کرونا شرایط خوب و معمولی دارند. البته تاکنون تلاش و مراقبت شده تا وارد این موج نشویم و فقط  استان خوزستان وارد موج چهارم شده است.
- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: به جز استان خوزستان، بقیه استان‌ها از نظر شرایط ابتلاء به کرونا شرایط خوب و معمولی دارند. خطر موج چهارم کرونا  در کشور منتفی نیست، البته تاکنون تلاش و مراقبت شده تا وارد این موج دنشویم و فقط  استان خوزستان وارد موج چهارم شده است.  

وی ادامه داد: ایام نوروز دوران خاصی است و تحرک مردم در داخل و خارج از خانه بیشتر می‌شود. دید و بازدید‌های مردم زیاد می‌شود لذا مسئولان امر و صداوسیما به مردم بگویند، باید عید دیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد و مناسکی که در این یک سال تمرین کردیم را نباید در عید کنار بگذاریم.  

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هنوز به یک نقطه اطمینان بخش  پایدار در خصوص مقابله با کرونا نرسیده ایم، وقتی عده زیادی واکسن بزنند؛ در آن زمان می‌توان گفت مراعات‌ها اگر کم شود، خطرناک نیست، اما هم اکنون می‌گوییم باید مراعات‌ها همچنان ادامه یابد و این یک ضرورت است.   

وی با تاکید بر اینکه باید مراعات کنیم تا با مشکل کمتری از این بیماری عبور کنیم، گفت: در جلسه امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش ارائه کرد که خوشبختانه در این هفته با واکسیناسیون گسترده تری در کشور روبرو خواهیم بود.  

روحانی با اشاره به برگزاری جلسات منظم و دقیق ستاد ملی مقابله با کرونا در طول یک سال اخیر گفت: در ستاد ملی تاکنون ۴۸۱ مصوبه داشتیم و ۹۹ درصد آنهادقیقا اجرا و یک درصد آن‌ها در حال اجراست و این خیلی خوشحال کننده است.  

رئیس جمهور اضافه کرد: در این یک سال سبک زندگی مردم به ناچار عوض شد. رعایت این موارد در ابتدا سخت بود و شرایط نامانوسی را برای مردم ایجاد کرد، ولی چاره‌ای نیست و باید تلاش کرد در شرایطی قرار بگیریم تا با ارتقا تحقیقات و تزریق واکسن‌های بیشتر شرایط را عادی کنیم.  

وی با اشاره به اینکه مردم از آغاز این اپیدمی، یک مرجعیت واحد در کشور را قبول کردند، گفت: وزارت بهداشت و پزشکان صاحبنظر مرجع شدند و در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز خیلی تاکید کرده و دستورات را عمل کرده و  مردم را هم به رعایت مصوبات توصیه می‌کردند؛ این همراهی و همدلی در کشور خیلی موثر بود و اگر این ستون مهم نبود این ساختمان بنیانگذاری نمی‌شد.  
 
رئیس جمهور با قدردانی از همکاری تولیدگران و اصناف در طول دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: عرصه تولید در این مدت حتی یک روز هم تعطیل نشد و مجموعه‌های تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشتند، اصناف هم همکاری و هماهنگی بسیار مناسبی از خود نشان دادند.

وی تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همه مردم خواهش می‌کنم با رعایت نکات بهداشتی کاری کنیم که برای هیچ خانواده‌ای خطری پیش نیاید.

رئیس جمهور افزود: هنوز نمی‌دانیم واکسن‌های جدید روی گونه‌های جهش یافته چگونه اثر می‌گذارد، اما امیدواریم به گونه‌ای باشد که مردم مشکل کمتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه علما، مراجع و فرهیختگان نیز در این مسیر از ایجاد دوگانه علم و دین جلوگیری کردند، گفت: علم و دین بهم پیوسته بوده و جدا از هم نیستند و در این زمینه حوزه‌های علمیه، مراجع و علما کاملاً یکصدا بودند و چنانچه دو صدایی ایجاد می‌شد مخصوصاً در ایامی مانند محرم و صفر، بدون تردید با مشکل مواجه می‌شدیم.

 روحانی همچنین توانمندی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: این شرکت‌ها به خوبی به صحنه آمدند و توانستیم امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم و عملکرد این شرکت‌ها در بخش دارو و تجهیزات بسیار مؤثر بود.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی بخش سلامت در دوره شیوع ویروس کرونا، گفت: کادر بهداشت و درمان با شهامت و توانمندی وارد میدان شدند و مهارت و فداکاری خود را به رخ کشیدند. ضمن اینکه اندیشمندان و محققین کشور نیز در این مدت مقالات ارزشمندی تولید کردند.

روحانی با تجلیل از انسجام و همدلی همه قوا و دستگاه‌ها در سراسر کشور، اظهار داشت: در این مدت هر سه قوه در کنار هم بودند و با محترم شمردن مصوبات، همدیگر را کمک کردیم.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از همراهی مردم بزرگ ایران در رعایت مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: مردم ایران با فرهنگ بلند و با کمک‌های مؤمنانه صحنه‌های زیبایی را خلق کردند و با همه وجود به صحنه آمدند و بویژه سالمندان و معلولین که تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند و در واکسیناسیون نیز جزو اولویت‌ها هستند، لذا تکریم مردم نسبت به سالمندان جامعه بسیار حائز اهمیت بود.

روحانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک بسیج همگانی در کشور جاری شد و امروز هم ادامه دارد، گفت: بسیج همگانی بدین معناست که هر آنچه لازم باشد، همه با تمام توان پای کار هستند و کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *