رشد اقتصاد "اسلام‌آباد" با کمک تهران

13:26 - 04 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۷۱۴
خبرگزاری میزان: مشاور سابق نخست وزیر پاکستان گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو همکاری با ایران است و اسلام‌آباد می تواند ضمن تأمین نیازهای انرژی خود از طریق تهران حجم تجارت خود را نیز افزایش دهد.
اقتصاد اسلام‌آباد با کمک تهران رشد می‌کند؛ آمریکا دست از اخلال بردارد

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس، "پرویز الهی" سروزیر سابق ایالت پنجاب و مشاور سابق نخست وزیر پاکستان با اشاره به اظهارات اخیر یک مقام آمریکایی در مورد روابط پاکستان و ایران اظهار داشت: با توجه به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5، اسلام‌آباد و تهران باید روابط اقتصادی خود را گسترش دهند.

وی افزود: رشد اقتصادی پاکستان در گرو همکاری با ایران است و اسلام‌آباد می‌تواند ضمن تأمین نیازهای انرژی خود از طریق تهران حجم تجارت خود را نیز بالا ببرد.

پرویز الهی گفت: جمع بندی مذاکرات هسته‌ای تأثیرات مثبتی بر پاکستان دارد و این کشور می‌تواند با توجه به هم‌مرز بودن و مسیر کوتاه با کمترین هزینه حجم تجارت خود با ایران را گسترش دهد.

وی افزود: ما هنوز از مفاد جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اطلاعی نداریم اما به عنوان متحد آمریکا در مبارزه با تروریسم از واشنگتن می‌خواهیم برای تکمیل خط لوله صلح مانع‌تراشی نکند زیرا اگر این پروژه تکمیل نشود، اقتصاد پاکستان آسیب می‌بیند.

پرویز الهی ادامه داد: آمریکا باید با درک مشکلات کمبود انرژی پاکستان بیش از این با واردات گاز از ایران مخالفت نکند.

مشاور سابق نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: اگر چه هنوز توافق کشورهای 1+5 جنبه عملی پیدا نکرده و کنگره آمریکا باید این موضوع را بررسی کند اما من تصور نمی‌کنم دولت اوباما که توافق با ایران را یک پیروزی بزرگ برای خود می‌داند به راحتی این فرصت را از دست بدهد.

وی افزود: کشورهایی که برای برداشته شدن تحریم‌های ایران به توافق رسیدند، نباید تنها به منافع خود بیندیشند بلکه باید اجازه دهند ایران به دلخواه خود روابط تجاری-اقتصادی با تمام کشورها از جمله پاکستان را گسترش دهد.

پرویز الهی گفت: در دنیای امروز که هیچ کشوری نمی‌تواند ارتباط با سایر کشورهای جهان را قطع کند، ایران ثابت کرد که حاضر نیست در زمینه منافع ملی خود با دیگران وارد معامله شود و به هر قیمتی با سایر کشورها ارتباط برقرار کند.

وی افزود: نه تنها آمریکا بلکه تمام کشورهایی که در مذاکرات 1+5 حضور داشتند توافق با ایران را یک پیروزی برای خود تصور می‌کنند اما این پیروزی فقط مربوط به آنها نیست بلکه تیم مذاکره کننده ایران و در نهایت دولت این کشور نیز در آن سهیم هستند.

پرویز الهی خاطر نشان کرد: به هر حال جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 سبب می‌شود توطئه‌های رسانه‌های غربی نسبت به ایران خنثی شود و مردم این کشورها از نزدیک با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی افزود: راه خنثی شدن توطئه برخی رسانه‌های غربی گسترش روابط دیپلماتیک ایران با سایر کشورها از جمله پاکستان است.

مشاور نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: پیوندهای فرهنگی،‌ اجتماعی، تاریخی عمیقی بین اسلام‌آباد و تهران است و ما به عنوان یک کشور مسلمان خواهان گسترش روابط با ایران در تمام زمینه‌ها هستیم.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *