رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجّار ایرانی در "افغانستان" سرمایه‌گذاری مشترک کنند

22:12 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۶۲۱
خبرگزاری میزان: رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کابل خواستار سرمایه‌گذاری مشترک تاجران دو کشور در افغانستان شد.
تجّار ایرانی در

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد قربان حقجو» رئیس اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان موسوم به آیسا با «محمد رضا کریم زاده» رایزنی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل دیدار کرد.

در این دیدار که در مقر آیسا انجام شد، دو طرف در مورد روابط تجاری بین دو کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بر اساس خبری که صفحه فیس‌بود اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان منتشر کرده، حقجو به توضیح فرصت‌های سرمایه گذاری در افغانستان و فعالیت های آیسا پرداخت.

همچنین در این دیدار محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران خواهان سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاران ایرانی و افغانستانی در افغانستان شد.

افغانستان یکی از شرکای تجاری مهم ایران است. بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال گذشته افغانستان پنجمین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی پس از کشورهای چین، عراق، امارات و هند بوده است.

حجم صادرات ایران به افغانستان 2 میلیارد و 338 میلیون دلار بوده ‌است. مواد غذایی، سوخت‌های معدنی، مصالح ساختمانی، معدن، خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت از جمله حوزه‌های دارای ظرفیت و قابلیت همکاری مشترک با این کشور به حساب می‌آید.انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *