فعالیت اصناف در فضای مجازی ساماندهی می‌شود

10:08 - 14 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد با بیان اینکه اولین قدم در جهت کاهش آسیب‌های فضای مجازی پیشگیری است گفت: فعالیت اصناف در فضای مجازی ساماندهی می‌شود.
- محمد نعیمی نژاد در دومین جلسه قرارگاه مشترک فضای مجازی استان با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی در دو موضوع اصلی کنشی و واکنشی خلاصه می‌شود، گفت: اولین و مهمترین اقدام در حوزه کاهش آسیب‌های فضای مجازی پیشگیری است که باید قبل از بحرانی شدن و رسیدن موضوع به نهاد‌های امنیتی و پلیسی اجرا شود.

وی افزود: تعریف یک شکل و فرآیند نظامند در خصوص نحوه فعالیت افراد و اصناف در فضای مجازی می‌تواند این آگاهی را به فعالین صنفی بدهد که انجام چه فعالیت‌هایی می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با همکاری اتاق اصناف و دستگاه‌های متولی باید پیج‌های مربوط به اصناف استان شناسنامه دار شده و از فعالیت‌های مشروع و قانونی آن‌ها حمایت شود.

وی اظهار داشت: قطعا در این مسیر باید به بحث آموزش اصناف در خصوص نحوه حضور و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی توجه شود.

نعیمی نژاد با بیان اینکه نحوه حضور و فعالیت اصناف در فضای مجازی باید متناسب با حوزه فعالیت آن‌ها باشد تصریح کرد: این موضوع در خصوص باشگاه‌های ورزشی و آتلیه‌های عکاسی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه فناوری اطلاعات بر لزوم آینده پژوهی در این حوزه تاکید کرد و افزود: باید حداقل در استان برنامه‌ای را در جهت مقابله و کاهش آسیب‌های حاصل از آن با لحاظ سطوح سه گانه پیشگیری تدوین کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: راه اندازی مرکز حامی زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته است که سعی شده با حفظ هویت مددجو، از فرد بزه دیده حمایت‌های حقوقی و مشاوره‌ای لازم صورت گیرد. هدف مرکز حامی در سه نکته خلاصه می‌شود:افزایش هوشیاری آسیب دیدگان بالقوه، مسئولیت پذیری آزارگران و بزهکاران مجازی و در نهایت مشارکت و پویاسازی جامعه مدنی منفعل.

نعیمی نژاد با بیان اینکه نباید افرادی که فعالیت‌های غیر اخلاقی و ضدفرهنگی در فضای مجازی دارند را معاند نظام تلقی کرد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر افرادی که در فضای مجازی به بیراهه رفته اند افرادی معمولی بوده که از مشکلات و آسیب‌هایی در فضای حقیقی رنج می‌برند و بعضا به فضای مجازی پناه برده اند.

وی گفت: دسترسی آسان به فضای مجازی بدون نظارت‌های کافی باعث شده تا کودکان و نوجوانان به راحتی در این فضا مشارکت داشته و متاسفانه الگو گیری منفی از این فضا آن‌ها را دچار آسیب کرده است.

برچسب ها: یزد فضای مجازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *