تنظیم آیین‌نامه گردشگری طبیعی به منظور حفاظت و بهرره وری اقتصادی از جنگل ها

8:45 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۸۰۱
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اعلام خبر تنظیم آیین‌نامه و دستورالعمل گردشگری طبیعی به منظور حفاظت و بهره‌وری اقتصادی از جنگل‌های کشور گفت: تاکید ما بر توسعه این نوع گردشگری با مشارکت جوامع محلی است.
تنظیم آیین نامه گردشگری طبیعی به منظور حفاظت و بهره وری اقتصادی از جنگل هامعصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها به منظور احیاء این ذخیره زیست‌محیطی، به صفر شدن تعرفه واردات چوب و نیز توسعه طبیعت‌گردی برای جبران این موضوع اشاره و اظهار کرد: با توجه به این که یکی از راه‌های مدیریت درست و حفاظت از مناطق حفاظت شده و طبیعی توسعه گردشگری طبیعی با مشارکت جوامع محلی است، در حال مطالعه این موضوع هستیم.

وی با اشاره به این که در حال رایزنی با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری طبیعی هستیم، گفت: همچنین در حال تنظیم آیین‌نامه و دستورالعمل این نوع گردشگری در کشور هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در استان‌های مختلف با استانداران عنوان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها پایه و اساس مطالعه در مناطق و نیز توسعه گردشگری طبیعی با رعایت اصول زیست‌محیطی است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در پایان با اشاره به این که گردشگری طبیعی یک ظرفیت برای حفاظت از محیط زیست و نیز بهره‌وری اقتصادی با استفاده از صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیریت درستی در مورد گردشگری طبیعی اعمال نشود این موضوع خود می تواند عاملی برای تخریب محیط زیست باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *