گسترش همکاری کابل - اسلام‌آباد محور گفت‌وگوی تلفنی "جان کری" و "نواز شریف"

9:00 - 29 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۶۷۱
خبرگزاری میزان: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر "پاکستان" گفت که همکاری اسلام‌آباد و کابل باید گسترش یابد.
گسترش همکاری کابل - اسلام‌آباد محور گفت‌وگوی تلفنی به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در گفت‌وگوی تلفنی با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، ضمن تقدیر از تلاش پاکستان در خصوص مذاکرات صلح افغانستان گفت: همکاری‌ها میان اسلام آباد و کابل باید گسترش یابد.
 
نواز شریف نیز ضمن ارائه توضیحاتی از عملکرد پاکستان در روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان به جان‌کری، اظهار داشت که اسلام‌آباد خواستار برقراری صلح پایدار در افغانستان است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا و نخست‌وزیر پاکستان همچنین در خصوص گفت‌وگوهای صلح میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو نیز بحث و تبادل نظر کردند.
 
رسانه پاکستانی «اکسپرس تریبون» گزارش داد: در این گفت‌وگو، نقش آمریکا در منطقه برای مذاکرات صلح میان پاکستان و هند مهم خوانده شد و وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خواستار از سرگیری گفت‌وگوها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو شد.
 
گفت‌وگوی تلفنی جان‌کری با نخست‌وزیر پاکستان در مورد افزایش همکاری اسلام‌آباد -کابل در حالی صورت گرفت که به نظر می‌رسد پس از افزایش حملات در افغانستان به ویژه در کابل و و اظهارات اشرف‌غنی مبنی ارسال شدن پیام جنگ از سوی پاکستان به افغانستان، روابط دو کشور رو به تنش کشیده شده است.
 
این در اظهارات رئیس‌جمهور افغانستان، هیئتی متشکل از «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه، «محمد معصوم استانکزی» سرپرست وزارت دفاع، «رحمت‌الله نبیل» رئیس اداره امنیت‌ ملی و «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان هفته گذشته برای بررسی موضع اسلام‌آباد در قبال تروریسم و انتقال پیام اشرف‌غنی به رهبران پاکستان به این کشور سفر کرد.
 
روز گذشته چندین راکت و موشک از سوی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان شلیک شد که منجر به کشته شدن هشت نفر از افراد پلیس مرزی افغانستان شد.
 
وزارت امور خارجه افغانستان نیز امروز برای چندمین بار در ماه‌های گذشته سفیر پاکستان در کابل را احضار و مراتب اعتراض خود نسبت به تجاوزات مرزی این کشور به خاک خود را به وی اعلام کرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *