رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقامات ارشد "پاکستان" به هند سفر می‌کنند

10:01 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۳۲۲
خبرگزاری میزان: همزمان با افزایش درخواست هند و پاکستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح، هفته آینده قرار است برخی مقامات ارشد نظامی و سیاسی پاکستان به هند سفر کنند.
مقامات ارشد به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از داون، همزمان با افزایش درخواست مقامات هند و پاکستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح، هفته آینده قرار است برخی مقامات ارشد نظامی و سیاسی پاکستان به هند سفر کنند.
 
در همین حال، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با تعیین اصول مذاکره مشاوران امنیت ملی دو کشور در دهلی‌نو، چارچوب ادامه مذاکرات صلح با هند را مشخص کرد.
 
نخست وزیر پاکستان چارچوب مذاکره با هند را برای اعضای کابینه مشخص نموده و خط مشی سیاست داخلی و خارجی در این زمینه را مشخص کرد.
 
اجلاس ویژه اعضای کابینه برای مشخص کردن چارچوب مذاکره با هند به مدت 3 ساعت ادامه داشت و شخصیت‌هایی چون «سرتاج‌عزیز» مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر، «چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور، «اسحاق‌دار» وزیر اقتصاد، «اعزاز‌احمد چودهری» معاون وزارت امور خارجه و «طارق‌فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی در آن شرکت داشتند.
 
یک مقام پاکستانی که در اجلاس ویژه اعضای کابینه شرکت کرده بود، گفت: هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد هماهنگی برای تعیین سیاست داخلی و خارجی در زمینه مذاکره با هند بود.
 
وی افزود: شرکت نواز شریف در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا نیز یکی از موضوعاتی بود که اعضای کابینه آن را بررسی کردند.
 
در سفر نواز شریف به آمریکا قرار است وی در نیویورک با ناندرا مودی همتای هندی خود ملاقات و درباره روند مذاکرات صلح با وی مذاکره کند.
 
روز گذشته نیز سرتاج‌عزیز با شرکت در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد اظهار داشت: پاکستان با ارسال نامه به هند چارجوب مذاکره با این کشور را مشخص می‌کند تا در زمان گفت‌وگو با مقامات دهلی‌نو ابهامی در کار نباشد.
 
پیش از این، مودی و نواز شریف در اوفای روسیه برای ادامه مذاکرات صلح با هم به توافق رسیده بودند اما بعد از ملاقات نخست وزیران دو کشور در اوفا، درگیری مرزی سبب شد مقامات پاکستان و هند به عناوین مختلف یکدیگر را متهم کنند و مذاکرات صلح به چالش کشیده شود.
 
اعلام خبر سفر سرتاج عزیز به هند در حالی است که برخی عناصر در هر دو کشور با مذاکره مخالف هستند و تلاش می‌کنند روند صلح را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، با این وجود «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد خواهان ادامه مذاکرات صلح است و اجازه نمی‌دهیم مذاکره از مسیر اصلی خود منحرف شود.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *