شرایط برای حضور شرکت‌های کره ای در ایران فراهم است

16:02 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۹۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: سفیر ایران در کره جنوبی اعلام کرد که شرایط پیش آمده پس از توافق جامع هسته ای وین از هر نظر مناسب حضور شرکتهای بزرگ کره ای در ایران است و این شرکتها باید بتوانند جایگاه خوب خود را بار دیگر در بازار ایران احیا کنند.
به گزارش ، حسن طاهریان در جریان دیدار با ایل هو یو، وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی که در  آستانه سفر به تهران است، اظهار داشت: توافق هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ فضای تازه ای از مناسبات و همکاری میان تهران و سئول را فراهم کرده است و این موضوع ایجاب می کند که شرکتهای بزرگ اقتصادی کره ای برای سرمایه گذاری و توسعه مناسبات خود با ایران آماده باشند.

وی یادآور شد: شرکتهای کره ای نیز باید بتوانند با فرصت پیش آمده، جایگاه خوب و مناسب خود در باراز ایران را احیا و نسبت به سرمایه گذاری و حضور موثرتر در این بازار اقدامهای لازم را از هم اکنون آغاز کنند.

طاهریان با اشاره به تحولات به وجود آمده در مسیر سیاسی، تجاری و اقتصادی ایران در دولت
 حسن روحانی، رئیس جمهوری، از اشتیاق و علاقه شرکتهای بین المللی از اقصی نقاط جهان برای حضور در بازار جذاب، پر رونق و پویای ایران در دوران پساتحریم خبر داد و شرایط را برای حضور نمایندگان اقتصادی کره در ایران از هر حیث مناسب دانست.

ایل هو یو، وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی نیز ضمن استقبال از اقدام موثر تهران برای حل پرونده هسته ای خود، بازار ایران را برای شرکتهای تجاری و اقتصادی کشورش جذاب دانست.

وی گفت: در واقع شرکت های کره ای برای حضور در بازار ایران اشتیاق فراوانی دارند و امیدوارند شرایط حضور آنان هر چه سریعتر فراهم شود.

هو یو همچنین از علاقمندی وزارت متبوع خود برای مشارکت در پروژه های کلان در ایران از جمله طرحهای ساختمانی، بخشهای مسکونی و شهرک سازی، راهسازی، نوسازی ناوگان ریلی، توسعه فرودگاه، بنادر و دیگر پروژه های مهم خبر داد.

این مقام کره ای که به همراه یک هیئت اقتصادی هفته نخست شهریور ماه امسال به ایران سفر می کند، اظهار کرد: در این سفر زمینه های حضور بهتر و موثرتر شرکتهای کره ای در موارد یاد شده را با همتایان ایرانی بررسی می کند.

 کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته است و می کوشد تا شرکتهای خود را با طرحهای زیربنایی ایران مرتبط سازد.

علاقه سئول به توسعه همکاری با تهران به حدی بالاست که وزارت دارایی این کشور اوایل اردیبهشت ماه در بیانیه ای اعلام کرد: به منظور گسترش همکاریهای اقتصادی و حضور بیشتر شرکتهای کره ای در بازار ایران، همه محدودیتهای تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکتهای بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصتهای تازه ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای تازه با ایران می گشاید.


انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *