سردار سنایی‌راد: آمریکا نگران صدور دستاورد‌های پیشرفته نظامی ایران است

10:47 - 04 تير 1399
کد خبر: ۶۳۱۵۳۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آمریکایی‌ها زمانی نگران خرید کلاشینکف و فشنگ‌های آن از سوی ایران بودند، اما امروز نگران صدور دستاورد‌های پیشرفته نظامی از سوی ما به دیگر کشور‌ها هستند.

سردار رسول سنایی رادسردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگو با میزان،  با اشاره به تهیه پیش‌نویس طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی رژیم آمریکا گفت: بر اساس بند ۵ ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، قاعدتاً در تاریخ ۲۷ مهر امسال باید شاهد پایان تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با منقضی شدن تاریخ سررسید آن باشیم.

وی با بیان اینکه منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران می‌تواند یک فضایی را برای انجام مبادلات تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها باز کند، افزود: آمریکایی‌ها از چندی قبل با بیان بهانه‌های واهی که هر از چندگاهی به زبان می‌آوردند، سعی داشتند تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کنند و اقدام آن‌ها در تحویل پیش نویس طرح تمدید تسلیحاتی ایران به سازمان ملل، اقدام عملی آن‌ها در این زمینه است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: آمریکایی‌ها زمانی نگران خرید کلاشینکف و فشنگ‌های آن از سوی ایران بودند، اما امروز نگران صدور دستاورد‌های پیشرفته نظامی از سوی ما به دیگر کشور‌ها هستند.

سردار سنایی راد همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که فشار‌های قبلی آن‌ها در زمینه تحریم تسلیحاتی، هیچ نتیجه خاصی را برای آن‌ها به همراه نداشته است، گفت: تمام پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌های شدید تسلیحاتی رخ داده است و مطمئنا این روند متوقف نخواهد شد.

تحریم تسلیحاتی ایران وفق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ در ۲۷ مهر سال جاری منقضی می‌شود، اما رژیم آمریکا با آنکه از برجام خارج شده است، تقلا می‌کند با فشار به سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های اروپایی، آن را تمدید کند. این رفتار توحش‌گونه آمریکا با واکنش کشور‌هایی همچون روسیه و چین مواجه شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *