۱۸۹ پرونده ثبتی و اجرایی در هیات نظارت بوشهر رسیدگی شد

7:45 - 23 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۴۸۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۸۹ پرونده ثبتی و اجرائی در هیات نظارت این استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

عید 18////۱۸۹ پرونده ثبتی و اجرایی در هیات نظارت بوشهر رسیدگی شد/ افزایش تعداد پرونده‌های اجرائی نسبت به مدت مشابه سال قبلسعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، درباره رسیدگی به پرونده‌های ثبتی و اجرایی در هیات نظارت این استان تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۸۹ پرونده ثبتی و اجرائی در هیات نظارت این استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ قانون ثبت اسناد کلیه اختلافات و اشتباهات شکلی مربوط به امور ثبت اسناد و املاک در استان با حضور دو عضو قضایی دادگاه تجدیدنظر و مدیرکل ثبت اسناد در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک تشکیل و نسبت به هرگونه اختلاف و اشتباه ثبتی و اجرائی مطابق بند یک تا هشت ماده ۲۵ اصلاحی قانون ثبت مبادرت به صدور رای می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محوری افزود: اجرائی شدن بند (ب) ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه سبب شد تعداد پرونده‌های اجرائی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد، به طوری که از مجموع ۱۸۹ رای صادره در هیات نظارت تعداد ۵۲ رای مربوط به اعتراضات اشخاص نسبت به پرونده‌های اجرائی بوده و تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته جلسات به طور منظم تشکیل و پروند‌ه‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی و در همان روز رسیدگی منجر به صدور رای شده و جهت اجرا به واحد‌های ثبتی مربوطه ابلاغ می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *