سرخو: انتقاد از اجرایی نشدن حتی یک مورد از 26 پیاده‌راه برنامه 5ساله دوم شهرداری

15:16 - 23 تير 1394
کد خبر: ۶۰۰۲۳
خبرگزار ی میزان: رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر از اجرایی نشدن حتی یک مورد از 26 پیاده راه مصوب در برنامه 5 ساله دوم شهرداری انتقاد کرد و گفت: پیاده‌راه باید در مجاورت مراکز تجاری و فرهنگی باشند نه اینکه مانند پروژه 17 شهریور مکان نامناسبی را برای این پروژه‌ها در نظر گرفت.
سرخو: انتقاد از اجرایی نشدن حتی یک مورد از 26 پیاده راه برنامه 5ساله دوم شهرداریبه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای میزان، محسن سرخو در یکصد و هفتادمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای شهر تهران در بررسی طرح الزام شهرداری تهران برای ارائه لایحه احداث پیاده‌راه در مسیر غربی خیابان ولی‌عصر (عج) - حدفاصل میدان ونک تا تقاطع بزرگراه شهید چمران- با اشاره به این که در برنامه 5 ساله دوم 26 پیاده رو مصوب شده است، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون یک متر از این پیاده روها ساخته نشده است.

وی با اشاره به این که ساخت پیاده راه بدون اعتبار امکان پذیر نیست، اظهار کرد: این در حالی است که برخی از دوستان ادعا می کنند، پیاده‌راه سازی رایگان است در این صورت ما شاهد مشکلات پیاده راه 17 شهریور نبودیم این در حالی است که کارشناسان طرح پیاده‌راه سازی را برای شهر تهران واجب دانستند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: پیاده‌راه باید در مجاورت مراکز تجاری و فرهنگی باشند نه اینکه مانند پروژه 17 شهریور مکان نامناسبی را برای این پروژه‌ها در نظر گرفت.

در ادامه احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در حال حاضر شهر خودرو محور شده است نه انسان محور، عنوان کرد: کیفیت پیاده‌راه‌ها در شأن مردم شهر و پایتخت نشینان نیست. این در حالی است که مرکز مطالعات شهرداری تهران بررسی انجام داده است که جامعه آماری سه هزار نفر از زنان و مردان تهرانی از چاقی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: ایجاد پیاده‌راه‌های مناسب برای این طرح حائز اهمیت است ضمن اینکه هزینه مدیریت شهری باید در آن لحاظ شود.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به این که در 10 سال گذشته حجم خودروها در شهر به میلیون‌ها رسیده است و روزانه 2 هزار و 800 تا سه هزار خودور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین باید تا جایی که امکان دارد باید برای تردد خودروها و پیاده‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

در نهایت طرح لایحه احداث پیاده‌راه در مسیر غربی خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل میدان ونک تا تقاطع بزرگراه شهید چمران با رای اعضای شورای شهر مبنی بر الزام شهرداری تهران جهت ساماندهی و تعریض پیاده‌روها در مسیر غربی خیابان ولیعصر (عج) - حدفاصل میدان ونک تا تقاطع بزرگراه شهید چمران - به تصویب رسید.

گفتنی است در گزارش این طرح که توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به صحن مجلس ارائه شده بود، خیابان ولیعصر را به عنوان یکی از شریان های اصلی ارتباطی و اقتصادی تهران عنوان می‌کند و هرگونه مداخله در آن لازم است با نگاه سیستمی و یکپارچه باشد و مداخله بخشی و مقطعی در آن کارکرد خیابان را مخدوش می کند.

در بخش دیگر از این طرح آمده است؛ با آنکه ایده پیاده راه کردن غرب خیابان ولیعصر از میدان ونک تا پارک وی می‌تواند بخشی از مداخله در خیابان ولیعصر باشد ولی این مداخله بدون بررسی عوامل جریان ترافیکی و همچنین انجام مطالعه پیوست اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی آن ناقص است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *