کلاهبرداری میلیاردی پس از 30 سال زندگی مشترک/ پلیس: بیشتر قربانیان، اقوام کلاهبرداران بودند

10:00 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۶۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: زوجی که با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی و دریافت وجه نقد از خانواده ها به بهانه پرداخت وام 2 میلیارد ریال متواری شده بودند، توسط ماموران پلیس آگاهی یزد شناسایی و دستگیر شدند.
کلاهبرداری میلیاردی پس از 30 سال زندگی مشترک/ پلیس: بیشتر قربانیان، اقوام کلاهبرداران بودندبه گزارش گروه اجتماعی ، سرهنگ علیرضا خالقی درباره خبر دستگیری کلاهبردار 2 میلیاردی اظهار کرد: چندی پیش بود که تعدادی از شهروندان با در دست داشتن دستور قضائی به پلیس آگاهی مراجعه و از زوج مسنی که با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی از آنها کلاهبرداری کرده بودند طرح شکایت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بررسی این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و تحقیقات اولیه درباره این موضوع آغاز شد.

سرهنگ خالقی ادامه داد: کارآگاهان پلیس متوجه شدند این زوج مسن با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی و پرداخت چندین فقره وام، اعتماد خانواده ها و اقوام را به این صندوق جلب کرده و با سرمایه 2 میلیاردی صندوق از محل متواری شده اند.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی، مخفیگاه جدید این 2 متهم شناسایی و زن و شوهر کلاهبردار 50 و 55 ساله دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

این مسئول افزود : متهم اصلی در بازجویی های خود به افسر پرونده گفت: از سال 87 این صندوق قرض الحسنه خانوادگی را تشکیل دادیم و ماهیانه مبلغ 93 هزار تومان از هر خانواده دریافت می کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: چندین مورد هم وام پرداخت کردیم، با توجه به بالارفتن سرمایه این صندوق من و همسرم وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم با این سرمایه به محل دیگری برویم و زندگی جدیدی آغاز کنیم.

سرهنگ خالقی خاطر نشان کرد: تاکنون در حدود 30 تن از شاکیان این پرونده با حضور در دادسرا و اخذ دستور قضائی اقدام به طرح شکایت کرده و تحقیقات بیشتر پلیس در این زمینه ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان یزد زوج کلاهبردار با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *