رژیم صهیونیستی از صحنه جغرافیا محو خواهد شد/ پوشش مراسم روز قدس از سوی 900 خبرنگار و عکاس

12:01 - 16 تير 1394
کد خبر: ۵۸۶۷۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور با بیان اینکه 800 خبرنگار و 100 عکاس از رسانه های گروهی خارجی و داخلی راهپیمایی روز قدس را پوشش رسانه ای خواهند داد، گفت: رژیم صهیونیستی از صحنه جغرافیا محو خواهد شد.
به دنبال اراده ملت رژیم صهیونیستی از صحنه جغرافیا محو خواهد شدبه گزارش خبرنگار سیاسی ، سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور در نشست خبری که امروز به مناسبت برنامه های روز قدس برگزار شد، گفت: از سال 58 تا به امروز 36 راهپیمایی بزرگ روز قدس در سراسرکشور برگزار شده است که امسال ما در آستانه سی و هفتمین راهپیمایی روز قدس قرار داریم.

وی ادامه داد: در طول این سالها علی رغم همه افت و خیزهایی که در منطقه و کشور وجود داشته است همیشه روز قدس با حضور چشمگیر همه آحاد مردم برگزار شده است.

سردار شریف تصریح کرد: در شرایط امروز و منطقه یکی از مهمترین محورهای عملیات روانی اسرائیل قرار دادن مسئله اشغال فلسطین تحت عنوان مرور زمان می باشد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور با اشاره به طراحی هایی که رهبران سیاسی، نظامی و علمای جهان پیرامون مسئله فلسطین صورت داده اند، گفت: هر کدام از این طراحی ها کارکردهایی را در زمان خودشان داشته اند ولی بعد از مدتی به فراموشی سپرده شده اند.

وی تصریح کرد: اما یکی از ماندگارترین، تأثیرگذارترین و الهام بخش ترین پیشنهادات و طراحی ها پیرامون مسئله آرمان فلسطین نامگذاری روز قدس توسط حضرت امام بوده است.

شریف گفت: بعد از رحلت امام راحل نیز موضوع قدس و فلسطین همواره مورد توجه مقام معظم رهبری قرار داشته و تدابیری را هر سال نسبت به این موضوع ارائه کرده اند.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: موضوع فلسطین و آزادی قدس برای ملت ما هم از بعد انگیزه شرعی و دینی و هم تکلیف انسانی و هم در راستای منافع ملی مطرح است و هیچ تغییر روندی نمی تواند تا زمانی که اشغال تداوم داشته باشد این آرمان را کمرنگ کند و این آرمان یکی از نهادینه ترین آرمانهای منبعث از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حضرت امام در کنار مبارزه با رژیم شاه همیشه مسئله آرمان فلسطین و قطع رابطه ایران با رژیم اشغالگر قدس را مطرح می کردند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور درباره خیر و برکات این نامگذاری گفت: این نامگذاری تلاش در این راستا بوده است که هیچ گاه مسئله اشغالگری رژیم اسرائیل فراموش نشود و هر سال شاهد هستیم تحلیلگران مطالب جدیدی را پیرامون این مسئله طرح و ارائه می دهند.

شریف اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس  انگیزه ای برای کسانی که در خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر قرار دارند ایجاد می کند و باعث شده است اسرائیل همیشه طراحی هایی را برای این مسئله انجام دهد.

سخنگوی سپاه پاسداران بیان کرد: استراتژی رژیم اسرائیل در گذشته بر پایه یک ارتش قوی برای دنبال کردن هدفهای خود قرار داشت که این مسئله با برکت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری مسلمانان و جنگ نامتقارن با شکست مواجه شده است.

وی اضافه کرد: امروز اسرائیل تلاش می کند استراتژی جدیدی را بر پایه این موضوع که درگیری هایی را در سرزمین های اطراف شکل دهد ایجاد کند تا به این وسیله بتواند امنیت خود را حفظ کند و متأسفانه مزدورانی نیز با جهالت مدرن امروز در بخشهایی از جغرافیایی اسلام در راستای این استراتژی رژیم صهیونیستی عمل می کنند.

سردار شریف خطاب به رژیم اشغالگر قدس گفت: این نوع استراتژی ها نیز نمی تواند امنیتی را برای آنها ایجاد کند. آنها متجاوز، کودک کش و کانون تروریست در جهان هستند و با این ظلمها نمی توانند ادامه حیات دهند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور، تصریح کرد: انشاءالله با بیداری جهان اسلامی همه نگاه ها معطوف به دشمن اصلی خواهد شد و باید سعی کنیم کارکرد روز قدس امسال را به سمت کاهش اختلافهای قومی و مذهبی و معطوف به دشمن اصلی یعنی اسرائیل جهت دهی کنیم.

وی درباره گروه های تکفیری نیز گفت: گروه های تکفیری محصول سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا در جغرافیایی اسلام هستند امیدوارم دوباره شاهد انزوای رژیم صهیونیستی باشیم .

وی گفت: در سال گذشته ما شاهد حمله فجیعانه رژیم اشغالگر قدس به غزه بودیم که امسال همین مسئله از غزه به یمن منتقل شده است.

وی بیان کرد: امسال باید سعی کنیم تبیین و تشریحی را نسبت به رژیم اشغالگر قدس و سرزمینهای فلسطین و فضای ایجاد شده توسط جهالت مدرن در منطقه برای مردم ارائه دهیم و روز قدس بستر مناسبی را برای مبارزه ماندگار علیه رژیم اشغالگر قدس با حضور میلیونی مردم ایجاد کند.

وی درباره حضور همه اقشار در راهپیمایی جهانی روز قدس امسال گفت: در این راهپیمایی اقلیت های دینی، دانشجویان، ورزشکاران ، هنرمندان و همه قشرها حضور خواهد داشت زیرا که آحاد ملت ما همیشه مخالف اشغالگری و ظلمهای رژیم صهیونیستی بوده اند و هر ساله حضور چشمگیری را دراین راستا داشته اند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور درباره شعارمحوری امسال گفت: شعار ما عبارت است از روز جهانی قدس تجلی آرمان فلسطین و وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن است که سعی می کنیم به تشریح و تبیین و آشکار سازی ابعاد این شعار بپردازیم که این آشکار سازی حتماَ تأثیر خاصی را در افکار عمومی جهان خواهد داشت.

شریف بیان کرد: امروز همه باید بدانند مبارزه برای فلسطین به صورت فردی و شخصی نهادینه شده است و دیگر یک جریان، سازمان و شخص خاصی آن را در سرزمینهای اشغالی مدیریت نمی کند بلکه انگیزه مبارزه جدیدی در جوانان فلسطین ایجاد شده است. در این صورت دیگر خستگی، شیطنت های رژیم صهیونیستی و ... نمی تواند مردم فلسطین را از مبارزه دلسرد کند و این نوع مبارزه امروز رژیم صهیونیستی را با چالشی جدی مواجه کرده است.

وی گفت: در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی قطعاَ نمی تواند دیگر به حیات خود ادامه دهد و حتما حامیان این رژیم به این نتیجه خواهند رسید که نباید برای این رژیم بیشتر از این هزینه کنند.

شریف تأکید کرد: به دنبال اراده ملت حتما رژیم صهیونیستی از صحنه جغرافیا محو خواهد شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور در ادامه صحبتهای خود به برنامه های روز قدس اشاره کرد و گفت: برای آن روز 30 غرفه فرهنگی در نظر گرفته ایم که محصولاتی را در جهت تبیین وضعیت سرزمینهای اشغالی، رژیم اشغالگر قدس ارائه خواهند کرد  20طراحی اقلام فرهنگی گوناگون را در دستور کار داریم همچنین خانواده های شهدای هسته ای و مدافعان حرم حضور ویژه ای را در این راهپیمایی خواهند داشت.

شریف گفت: 800 خبرنگار، 100 عکاس از رسانه های گروهی خارجی و داخلی راهپیمایی روز قدس را پوشش رسانه ای خواهند داد.

وی گفت: در 770 شهر در سراسر کشور برنامه هایی برای راهپیمایی روز قدس صورت خواهد گرفت.

شریف در پاسخ به این سوال که راهپمایی امسال با توجه به تحولات منطقه چه تفاوتی را با سال گذشته دارد، اظهار داشت: تفاوت راهپمایی امسال با سال گذشته این است که کشتار مردم مسلمان و کودکان بی گناه از غزه به سرزمین مظلوم یمن منتقل شده است که همه می دانند در پشت صحنه این کشتار رژیم اسرائیل قرار دارد که ما حتما شاهد حضور پرشور مردم یمن در راهپیمایی امسال همانند سالهای گذشته خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما راهپیمایی روز قدس امسال چه تأثیری در پرونده هسته ای و مذاکرات خواهد داشت، گفت: حامیان رژیم اسرائیل به دنبال تأمین امنیت رژیم اسرائیل هستند و رژیم اسرائیل همیشه در خط مقدم ضربه زدن به نظام ما قرار داشته است، بنابر این هر تصمیمی که نظام مقدس و دیپلماتهای ورزیده و مورد اعتماد و متدین بگیرند تصمیم نظام است و همه از آن حمایت خواهند کرد و هیچ تأثیری در ارتباط با رژیم اشغالگر قدس رخ نخواهد داد و دفاع از مردم مظلوم به عنوان یک آرمان باقی خواهد ماند.

شریف در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حضور پرشور مردم چه تأثیری بر روند مذاکرات ایفا خواهد کرد، بیان کرد: قطعا تیم مذاکره کننده با پشتیبانیهای ملت و رهبری به کار خودشان ادامه می دهند و به صورت جدی این حمایتها می تواند در روند مذاکرات هسته ای بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *