برگزاری انتخابات زودهنگام فدراسیون فوتبال در اسفند منتفی شد

12:47 - 16 دی 1398
کد خبر: ۵۸۳۹۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌خواهد تا پایان دوره ۴ ساله کارش را ادامه بدهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مهدی تاج در شرایطی از ریاست فدراسیون فوتبال، به دلیل حمله قلبی استعفا داد که تنها ۶ ماه به پایان دوره چهار ساله مدیریتی او باقی مانده بود. با این حال بلافاصله بعد از استعفای تاج شایعه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه فشار‌های روی مدیریت فدراسیون وجود دارد که انتخابات به خاطر شرایط حساس فوتبال کشور زودتر از موعد مقرر برگزار شود.

برخی اعضای هیئت رئیسه البته در روز‌های اخیر در مصاحبه‌هایی اعلام کرد‌ه بودند تا زمان برگزاری انتخابات که اردیبهشت ۱۳۹۹ خواهد بود فدراسیون با سرپرستی حیدر بهاروند اداره خواهد شد و تا آن موقع مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی برگزار می‌شود. در چنین شرایطی برخی جریان‌ها تلاش‌هایی برای برگزار انتخابات در اسفندماه سال جاری داشتند و مذاکراتی هم در این زمینه صورت گرفت. در نهایت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به اتفاق روی این مساله نظر مشترک داشته‌اند که باید تا پایان دوره چهار ساله کار خود را ادامه بدهند و مدت کاری آنها قبل از موعد قانونی به پایان برسد.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در این رابطه به گفت: برگزاری مجمع انتخاباتی زود هنگام پروسه‌ای طولانی مدت دارد. ابتدا باید مجمع فوق‌العاده برگزار شود و دعوت‌نامه این مجمع حداقل ۲۱ روز قبل باید به اعضا ارسال شود. یعنی حتی اگر ما فردا دعوت‌نامه را برای اعضا ارسال کنیم، ۲۱ روز بعد تازه مجمع فوق‌العاده تشکیل خواهد شد و در آن جلسه درباره زمان انتخابات و مسائل دیگر بحث و بررسی انجام می‌شود. ضمن اینکه انتخابات ریاست فدراسیون هم نیاز به تشکیل دبیرخانه و کمیته بررسی مدارک دارد. بعد از انجام مراحل اداری باید مدت زمان حداقل دو هفته‌ای برای ثبت نام از نامزد‌ها در نظر گرفته شود. هر کدام از نامزد‌های ریاست فدراسیون باید حداقل برای شرکت در انتخابات ۱۰ فرم تایید از اعضای مجمع دریافت کنند و سپس این فرم‌ها را به دبیرخانه ارائه بدهند. بعد از انجام این پروسه مدارک ارائه شده نامزد‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و استعلام از نهاد‌های نظارتی درباره صلاحیت هم مرحله بعدی خواهد بود. پس چنین شرایطی عملا امکان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در اسفندماه امسال وجود ندارد.

به این ترتیب طبق قانون انتخابات ریاست فدراسیون باید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود، ولی در هفته‌های آینده مدیران فدراسیون باید جلسه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون را برای بررسی صورت‌های مالی و بودجه و عملکرد یک سال مالی فدراسیون برگزار کنند.

شایعاتی هم شنیده شده که برخی جریان‌های مدیریتی در فوتبال ایران در نظر دارند مقدماتی را فراهم کنند که انتخابات به خاطر تقویم شلوغ فوتبال ایران و شرایط حساس تیم ملی در تیر یا مرداد ماه سال آینده برگزار شود که باید دید این اتفاق در مجمع عمومی رخ خواهد داد یا خیر. فعلا طبق قانون همان اردیبهشت ماه زمان مشخص شدن رئیس جدید فوتبال کشور خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *