شب‌های قدر در سیما چه می‌گذرد؟

13:21 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۸۰۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: شبكه‌های مختلف سيما در شب‌های قدر تلاش خواهند كرد با ارائه برنامه‌های زنده و توليدی ساعات پر بار شب‌های قدر را همراه مخاطبان باشند.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،اسامی و شرح برخی از  ويژه برنامه‌های شب های قدر را در این گزارش بخوانید:
 
شبكه يك سيما
 
 شبكه يك به منظور بهره مندی مخاطبان خود حال و هوای روحانی ليالی قدر، مراسم اين مراسم را در شبهای 19 ، 21 و 23 رمضان به روی آنتن خواهد برد.
 
براساس برنامه ريزی هاي صورت گرفته مراسم احيای اولين شب از ليالی قدر حوالی ساعت 24 از حرم امام رضا(ع) و با پخش دعای جوشن كبير و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ميرباقری همراه خواهد بود .
 
بيستم تير و در شب شهادت اميرالمومنين علی (ع) مراسم ويژه احيا از حرم مطهر رضوی و از ساعت 24 با پخش قرائت دعاي جوشن كبير آغاز می شود. سخنران شب 21 ماه رمضان هم حجت الاسلام و المسلمين سيدحسين مومنی است.
 
هجدهم تيرماه و در سومين شب ليالي قدر شبكه سه مخاطبان خود را دوباره به حرم مطهر امام هشتم (ع) می برد تا اين شب سرنوشت ساز را در جوار رحمت امام رئوف، حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بگذرانند .
 
مراسم احيا و بر سرگرفتن قرآن سومين شب از ليالي قدر با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين رفيعی برگزار می شود.
 
اين شبكه در شب های قدر به جای مجموعه "پايتخت" مينی سريال 5 قسمتی"نياز" را پخش می كند.
 
"نياز " داستانی اجتماعی است كه با موضوع سبك زندگی ايراني- اسلامی تنظيم شده است و در آن مضامين اخلاقی و معنوی نظير تاثير دعا و توسل در زندگي در نظر گرفته شده است .
 
اين سريال روايت زوج جواني به نام‌ پيمان و كمند است كه خارج از ايران با يكديگر آشنا می شوند و ازدواج می كنند و داستان با ماجراي بازگشت آنان به وطن و واكنش مادر پيمان كه نخستين بار عروس خود را میبيند، آغاز می شود .
 
در سريال نياز از موضوعاتی اخلاقی مانند امانتداری در مال يتيم و نيز موضوعاتی نظير تفاوت ديدگاه‌ها و ارتباطات انسانی و بين نسلي سخن به ميان می آيد.
 
بهاره افشاری، حديث ميرامينی، شهرزاد كمال‌زاده، عمار تفتی، پندار اكبری، پوراندخت مهيمن، آرش تاج تهراني و سيروس ميمنت از جمله بازيگران اين سريال هستند .
 
اين مجموعه در شب های قدر، ساعت 22، از شبكه يك سيما پخش می شود .
 
شبكه سه سيما
 
مينی سريال "ساعت صفر"به  كارگردانی سعيد سلطانی در 5 قسمت 40 دقيقه‌ای، در شب‌های قدر از شبكه سه سيما  پخش می شود .
 
اين مينی سريال، كاری از گروه فيلم و سريال شبكه سه سيما، به تهيه‌كنندگي حسين آقاهرندی است كه نگارش آن را اصغر عبدالهی و سعيد شاهسواری بر عهده دارند.
 
در اين سريال بازيگراني چون امين زندگانی، سياوش خيرابی، نگين صدق گويا، محسن افشار و الهام نامي نقش آفرينی كرده‌اند .
 
داستان اين مينی سريال درباره سام شكرچيان مردی 45ساله است كه غرق در كار و تجارت است. او به واسطه ناكامی در يك معامله كلان به شدت عصبانی و آشفته است. اين آشفتگی باعث می شود تا در راه شمال، با يك وانت تصادف كند و اين آغاز ماجراست...
 
پخش اين مينی سريال از يكشنبه 14 تيرماه، ساعت 21:00 از شبكه سه آغاز می‌شود و به مدت 5 شب ادامه می‌يابد.
 
همچنين "ويژه برنامه شب هاي قدر"به تهيه‌كنندگی مجيد خواجه نژاد  و محمد رضا ماندگاران در 3 قسمت 200 دقيقه اي  يكشنبه 14،  سه شنبه  16 و  پنجشنبه 18 تير  از ساعت 23:45  به صورت زنده  روانه آنتن شبكه سه خواهد شد .
 
اين برنامه  با پخش قرائت دعای جوشن كبير با نوای مداحان اهل بيت عصمت و طهارت چون حاج سيد مهدی ميرداماد از حرم حضرت معصومه(س) در شب نوزدهم ، حاج محمد رضا طاهری از مهديه تهران در شب  بيست و يكم و حاج  غلامرضا زاده از حرم حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) در شب بيست و سوم  ماه مبارك رمضان  همراه با  سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين شيخ حسين انصاريان از حسينيه همدانی‌ها، مراسم احيا  شب های قدر  را پوشش می دهد.
 
شبكه قرآن سيما
 
پخش زنده و مستقيم برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) شامل قرائت دعای جوشن كبير كه آقايان زين العابدين فرد ، غلامرضازاده و محمد بيگي آن را قرائت می‌كنند و مرثيه سرايی مادحين اهل بيت (ع) آقايان، تاری ، باقری و صالحی خوانساری و همچنين سخنرانی و مراسم احياء با حضور حجت الاسلام دكتر رفيعي (شب نوزدهم) ، قرني (شب بيست و يكم) و حسينی بوشهری (شب بيست و سوم) از ويژه برنامه های شبكه قرآن سيماست كه در اين ايام از ساعت 23 روی آنتن می رود .
 
برنامه گفت‌و گو محور"محراب به رنگ خون" نيز با كارشناسي حجج اسلام والمسلمين قائم مقامی ، معين شيرازی و استاد دوانی همزمان با اولين شب قدر (18 رمضان) به مدت سه شب به بيان فضيلت های اميرالمومنين علي (ع) می پردازد .اين برنامه  از ساعت 21:30 پخش می شود .
 
پخش بخش هايي از سخنان مقام معظم رهبری با محور فضيلت های حضرت علی (ع) ، شوق حضور ، اهالی بهشت و ياد خدا از ويژه برنامه های اين شبكه برای شب های قدر است.
 
راديو های برون مرزی 
 
"ويژه برنامه شب قدر" با موضوع ذكر مناسك شب قدر و معرفي ارزش و شأن اين شب و عبادات مخصوص آن برنامه ديگري است كه از راديوهای اداره كل شبه قاره و شرق آسيا و راديوهای آسيای مركزی و قفقاز و راديوهای اروپا و آمريكا پخش می شود .
 
شبكه آی فيلم
 
در شب های قدر مجموعه نمايشی "دزد و پليس" و "خانه اجاره ای" از شبكه آی فيلم پخش نمی شود و فيلم های سينمايی و تلويزيونی "ماه منير، خدا نزديك است"، " 33 روز"، "ابراهيم خليل الله و  شكارچي شنبه"  از 14 تا 18 تيرماه ساعت 17:30 روی آنتن شبكه خواهد رفت .
 
مجموعه نمايشي" نيلي تر از مهتاب" در شبهای قدر جايگزين مجموعه "پژمان"می شود و بينندگان شبكه آی فيلم می توانند از 14تا18  تير از ساعت 19:30 اين مجموعه را تماشا كنند.
 
مجموعه نمايشی "او يك فرشته بود" به كارگردانی عليرضا افخمی و با بازی حسن جوهر چی، بهاره افشاری، ثريا قاسمی، مريم كاويانی و مرتضي ضرابی نيز  از 11تير در جدول پخش شبكه آی فيلم قرار میگيرد و مخاطبان می توانند از ساعت21:30 بيننده اين مجموعه باشند .
 
موضوع داستان بدين ترتيب است كه بهزاد طي ماجرايی با زنیتصادف میكند و او را به خانه می آورد. به تدريج حركات عجيبی از اين زن كه فرشته نام دارد، سر می زند و سعی در سردرگم كردن بهزاد دارد ، نهايتا فرشته موجب می شود كه بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پيشنهاد ازدواج می دهد ، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می شود كه فرشته،در حقيقت ابليس است و پسرش را در حالي كه فرشته قصد كشتن او را دارد ، نجات می دهد و سپس به درگاه خدا توبه  و از گناهانش اظهار پشيماني می كند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *