هشدار یک دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کیک های خوراکی

14:03 - 22 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۶۴۵۱
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم استان خواست نسبت به عرضه و مصرف کیک‌های خوراکی که حاوی قرص‌های مشکوک است، توجه ویژه کنند.

هشدار یک دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کیک های خوراکیبه گزارش گروه جامعه ،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم استان خواست نسبت به عرضه و مصرف کیک‌های خوراکی که حاوی قرص‌های مشکوک است، توجه ویژه کنند.


در این بیانیه آمده است، بر اساس بررسی‌های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته بندی، انجام شده‌است.

این بیانیه می‌افزاید: موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اعلام کرد: با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه فرایند توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

در این بیانیه اضافه شده است: به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تاکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی می‌باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد.

همچنین از مردم ایلام خواسته شده، با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریع‌تر گزارش دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *