آل سعود غرق در خون یمن

14:38 - 11 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۴۰۰۲
گزارش جدید از تلفات جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون منتشر شده که نشان می‌دهد در این بازه زمانی ۱۰۰ هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.

بببه گزارش گروه فضای مجازی ، پروژه «داده‌های مربوط به مکان‌ها و رخداد‌های درگیری‌های مسلحانه» (Acled) که آمار و ارقام تأییدشده در درگیری‌ها را دنبال می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که آمار تلفات جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون به یکصد هزار نفر رسیده است.


بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که ۱۲ هزار غیرنظامی در حملات مستقیم جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰ هزار نفر در سال جاری میلادی در یمن کشته شده‌اند و امسال را به دومین سال مرگبار جنگ یمن بعد از سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده‌اند.


ائتلافی سعودی غربی صهیونیستی از مارس ۲۰۱۳ (فروردین ۱۳۹۴) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد، ولی ائتلاف سعودی در باتلاق یمن گیر کرده و به دنبال خروج آبرومندانه از بحران است.


این ائتلاف در حملات هوایی متعدد خود، مدارس، بیمارستان‌ها و مراسم‌های عروسی را هدف قرار داد و هزاران غیرنظامی جان خود را از دست دادند.


طبق این گزارش، آوریل، مرگبارترین ماه در سال جاری میلادی در یمن بود به طوریکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را در جنگ از دست دادند و این در حالی است که این آمار در ماه سپتامبر معادل یکهزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

سومین سه ماهه سال ۲۰۱۹، کمترین میزان تلفات را از پایان ۲۰۱۷ تا کنو در یمن داشت، اما با اینحال، تعداد تلفات غیرنظامیان در این بازه زمانی در مقایسه با سه ماهه قبل افزایش داشته است.


بیشترین درگیری‌ها مربوط به استان‌های «تعز»، «حدیده» و «جوف» بوده است که بیش از ۱۰ هزار نفر در هریک از این مناطق از سال ۲۰۱۵ تاکنون جان خود را از دست دادند.


بنا به گزارش Acled که بودجه آن از طریق وزارت خارجه آمریکا و هلند تأمین می‌شود، این آمار و ارقام، تمامی موارد از جمله حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری در میدان‌های نبرد و دیگر موارد را شامل می‌شود.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: یمن خون جنگ ناارامی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *