شهید چمران الگوی ستیز با نظام سلطه و استکبار در ایران اسلامی است

10:17 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۷۱۲
خبرگزاری میزان: در بخشی از بیانیه بنیاد حفظ آثار آمده: شهید چمران الگوی مرجع و انکار ناپذیر برای مجاهدان فی سبیل الله و پیشتازان مبارزه و ستیز با نظام سلطه و استکبار در ایران اسلامی و بلکه در جغرافیای استکبارستیزی در منطقه است.
به گزارش ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت 31 خرداد ماه، سی و پنجمین سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه بازنگری شخصیت والا و ویژگی‌های برجسته و آموزنده آن شهید ارجمند نیاز همیشگی جامعه اسلامی به ویژه رزمندگان مدافع استقلال و تمامیت ارضی کشور و نگهبانان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

ویژگی‌ها و صفات منحصر به فرد شخصیت شهید دکتر مصطفی چمران که حاصل سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در حوزه آشنایی با دین و تخلق به اخلاق اسلامی و آموختن علم و دانش روز و آگاهی عمیق بر حوادث و وقایع زمانه و شناخت مسئولیت‌های خطیر در گذرگاه‌های حساس و پرخطر به شمار می‌رود، وی را الگوی مرجع و انکار ناپذیر برای مجاهدان فی سبیل الله و پیشتازان مبارزه و ستیز با نظام سلطه و استکبار در ایران اسلامی و بلکه در جغرافیای استکبارستیزی در منطقه قرار داده است.

مبارزات سیاسی شهید چمران علیه استبداد و استعمار و رویارویی با نظام طاغوتی پهلوی و سپس هجرت وی از ایران به مصر و لبنان پس از قیام خونین 15 خرداد سال 1342 و در ادامه، حضور بالنده و فعال در صحنه‌ی آموزش و فراگیری فنون شیوه‌های مبارزه‌ مسلحانه و جنگ چریکی در مصر و انتقال آموخته‌ها به انقلابیون مسلمان ایران قبل از پیروزی انقلاب در لبنان و همچنین بهره‌گیری از آن تجارب در مصاف سخت و سرنوشت‌ساز با ضدانقلاب در کردستان و متجاوزین بعثی در جنگ تحمیلی، آن شهید عزیز را برخوردار از جایگاهی ویژه و مورد احترام در تاریخ مقاومت کشورمان شناخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *