ضرورت بازنگری در پرداخت یارانه توسط دولت/ انتقاد از ضعف شورای شهر در نظارت بر عملکرد مدیریت شهری

11:36 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۹۶۹
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر ضرورت تصمیم‌گیری سریع توسط دولت در خصوص پرداخت سالانه 42 هزار میلیارد یارانه گفت: شورای شهر تهران به دلیل نبود انگیزه اعضا و قانون و نیز مقاومت مدیریت شهری در بعد نظارت ضعیف عمل کرده است.

ضرورت بازنگری در پرداخت یارانه توسط دولت/ انتقاد از ضعف شورای شهر در نظارت بر عملکرد مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان اسماعیل دوستی در یکصد و شصد و دومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد نسبت به این که امروز دولت باید سالانه 42 میلیارد تومان یارانه پرداخت کند، اظهار کرد: این در حالی است که این اعتبار باید در زیرساخت ها و تولید شغل هزینه شود، اما در سبد خوراکی مردم به صورت نقدی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که امروز همه دلسوزان نظام باید با تدبیر بدون نگاه سیاسی کمک کنند تا با مشکلات مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: اگر یه واقع ثروتمندان شناسایی نمی شوند و نمی خواهند با دولت همکاری کنند اقشار آسیب پذیر را شناسایی کنیم. دولت باید از پرداخت یارانه صرف نظر کرده و موضوع را جراحی کند تا بدین صورت سهم ثروتمندان را به فقرا بدهد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: این عدالت نیست که شهروند زعفرانیه 45 هزار تومان یارانه بگیرد و یک روستایی نیز همین مبلغ را دریافت کند. از دولت تقاضا دارم نسبت به یارانه ها تصمیم عاجل داشته باشد، زیرا با ادامه این روند جز سوختن فرصت های ملی کاری از پیش نمی رود.

دوستی با تاکید بر این که شورا در هدایت و حمایت از شهرداری تهران دریغ نداشته است، عنوان کرد: هر دو جریان حاضر در شورا به شهرداری آنچه را که نیاز بوده است، ارائه داده اند. نمونه بارز آن تصویب برنامه 5 ساله دوم و بودجه های سنواتی و سالانه است که بدون کم و کاست تصویب شد. اما شورا در بعد نظارت ضعف شدیدی دارد، زیرا از همان بدو ورود نظارت را موضوعی سیاسی دانسته ایم.

این عضو شورای شهر دلیل ضعف در نظارت توسط شورا را در سه محور خلاصه و اظهار کرد: نخستین آن به نبود قانون باز می گردد. همچنین انگیزه و عملکرد قوی ای در شورا وجود نداشته است، زیرا کمیسیون حقوقی و نظارت نمره قابل قبولی در این خصوص ندارند از این رو در هر دو سال شورا در بعد نظارت طبق نظر اعضا و قانون عمل نکرده است.

وی افزود: سومین دلیل ضعف در نظارت توسط اعضای شورا مقاومت مدیریت شهری است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که در پایتخت های شهرهای جهان به طور معمول شهرهایی مطلوب هستند که چهار مولفه اصلی داشته باشند، به وجود فرودگاه، مترو یا حمل و نقل روان، یادمان یا برج شهر که نمادی از معماری شهر است و مراکز تفریحی و هتل اشاره کرد و گفت: از وزیر راه تقاضا دارم در مقایسه با فرودگاه کشورهای همسایه به عنوان ویترین کشور به فرودگاه امام(ره) توجه ویژه کند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که شهرداری در خصوص مترو زحمت های زیادی کشیده است و در بیش از 200 کیلومتر درون و برون شهر در حال فعالیت است، ادامه داد: ما باید تمام عملیات خود را بر موضوع حمل و نقل متمرکز کنیم.

وی افزود: در خصوص یادمان شهر نیز باید بگویم زمانی که از برج میلاد بازدید می کنیم، شاهد گودالی هستیم که سال ها تعطیل است. در این خصوص نیز باید عملیات و اعتبار متمرکز شود.

وی به وجود مراکز تفریحی و هتل در شهر اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز کارنامه خوبی نداریم. لذا در پیشبرد و ساماندهی چهار مورد ذکر شده باید در دو سال باقی مانده به شدت تلاش کنیم. زیرا خدمات شهری در هر زمانی امکان پذیر است اما اگر این چهار مورد را در نظر داشته باشیم و به سرانجام برسانیم به پایتختی سبز و مطلوب دست می یابیم.

فرصت نیلینگ ساختمان مجاور برج میلاد در حال اتمام است

مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به سخنان دوستی عنوان کرد: طرح مربوط به ساختمان مجاور برج میلاد بی مورد رد شد این در حالی است که نیلینگ آن انجام شده به زودی فرصت آن به پایان می رسد.

وی در پایان تاکید کرد: این گودبرداری منظره بدی را ایجاد کرده است و باید به زودی تکمیل شود. لذا باید مسابقه ای برای طراحی معماری ساختمان در نظر گرفته شود زیرا در مسابقه قبلی داوران از حدی که قرارداده بودند تخلف کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *