شماره تلفن ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک افشا شد

12:10 - 14 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۷۴۷۹
یک وبسایت فعال در زمینه تجزیه و تحلیل و خبر رسانی فناوری گزارش داد که شماره تلفن ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک در سراسر جهان به بیرون درز کرده است و در یک پایگاه اینترنتی غیرایمن و حفاظت نشده یافت شده‌اند.

شماره تلفن 419 میلیون کاربر فیسبوک افشا شدبه گزارش گروه بین الملل ، وبسایت «تک کرانچ»، که در زمینه خبررسانی، تجزیه و تحلیل فناوری‌ها فعالیت می‌کند گزارش داد که شماره تلفن ۴۱۹ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در سراسر جهان به بیرون درز پیدا کرده است.

بر اساس گزارش تک کرانچ این شماره تلفن‌ها بر روی یک پایگاه اینترنتی غیر ایمن و حفاظت نشده کشف شده‌اند.

فیسبوک مدعی است که هیچ مدرکی مبنی دال بر این موضوع که حساب کاربری هر یک از این کاربران به خطر افتاده باشد وجود ندارد.

این درز اطلاعات یادآور این نکته است که حتی سیاست‌های امنیتی جدید و سخت‌گیرانه‌تر نیز لزوما نمی‌تواند از درز اطلاعات و سوء استفاده از آن‌ها جلوگیری کند.

۱۸ ماه پس از آنکه فیسبوک در پی نقض خصوصی حریم کاربران مجبور به حذف یکی از قابلیت‌های خود شد، «تک کرانچ» اعلام کرده که محققان امنیتی لیستی از ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک به همراه شماره تلفن آن‌ها را در یک پایگاه اینترنتی محافظت نشده کشف کرده‌اند.

فیسبوک پیش از این بار‌ها حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و به همین دلیل هدف انتقادات گسترده‌ای قرار دارد.

ماه جولای نیز فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه نقدی محکوم شد.

این حکم پس از آن صادر شد که فیسبوک به صورت غیرقانونی اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده بود و این اقدام نقض توافق ۲۰۱۲ فیسبوک با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به شمار می‌رفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *