شعر هایم برگرفته از نگاه مسلمانان فلسطینی، سوری و عراقی است

8:33 - 25 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۷۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: حسن شکر بیگی گفت: در کتاب "گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون" سعی کردم خودم را جای یک مسلمان فلسطینی، سوری و یا عراقی بگذارم و از دریچه نگاه آن ها اتفاقات را در شعرهایم بیان کنم.
شعر هایم برگرفته از نگاه مسلمانان فلسطینی، سوری و عراقی است

حسن شکربیگی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر  درباره کتاب "گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون" گفت: این کتاب به اتفاقات و حوادث تلخ امروز کشورهای خاورمیانه در قالب شعر سپید می‌پردازد.

وی افزود: بخشی از این کتاب از زبان یک شهروند فلسطینی عرب که از خانه و وطنش رانده شده و در اردوگاه‌ پناهندگان فلسطینی زندگی می‌کند بیان شده است.

نویسنده کتاب  "گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون"  ادامه داد: در بخش دیگری از کتاب، شعرهایی در ارتباط با اتفاقاتی که با حضور داعش در عراق و سوریه رخ داده، وجود دارد. در این بخش هم از یک خط داستانی که بصورت شعر روایت می‌شود بهره گرفته‌ام.

بیگی خاطر نشان کرد: در کتاب "گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون" سعی کردم خودم را جای یک مسلمان فلسطینی، سوری و یا عراقی بگذارم و از دریچه نگاه این ها اتفاقات را در شعرهایم بیان کنم.  البته تمام تلاشم را کردم تا شعاری عمل نکنم و از شعارزدگی دوری کردم.

این شاعر گفت: مجموعه شعری "گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون"  خط روایی داستانی دارد و کلیت شعرها به هم پیوسته است و برای نگارش این کتاب یک سال زمان صرف شده، و عنوان کتاب بر اساس محتوای کتاب انتخاب شده است.



Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

برچسب ها: فلسطین شاعر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *