امیر عبداللهیان: به محاصره انسانی یمن پایان داده شود

19:50 - 20 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۱۰۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در گفت و گو با نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، خواستار تلاش موثر آن سازمان برای توقف عملیات نظامی علیه یمن و پایان دادن به محاصره انسانی در این کشور شد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزای میزان به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه این مطلب را در گفت و گوی تلفنی اسماعیل ولد شیخ احمد بیان کرد.
 
وی با اشاره به استمرار حملات نظامی عربستان سعودی علیه مردم یمن و با محکوم کردن این امر که حتی در آستانه ماه مبارک رمضان نیز حملات سعودی متوقف نشده است، خواستار تلاش موثر سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی در این کشور شد.
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ضمن مرور آخرین تحولات گفت و گوهای یمنی – یمنی که قرار است در 24خرداد ماه جاری در ژنو برگزار شود، با اشاره به طرح چهار ماده ای ارایه شده از سوی وزیر امور خارجه ایران از برقراری گفت و گوهای ملی یمنی ها حمایت و از نقش سازمان ملل در این مسیر حمایت کردند.
 
اسماعیل شیخ با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران و مشورت های مستمر با سازمان ملل متحد، شرایط یمن را دشوار و پیچیده خواند و با ابراز نگرانی از تداوم اقدامات نظامی و عدم برقراری آتش بس، آخرین هماهنگی های به عمل آمده برای برگزاری گفت و گوهای گروه های یمنی در ژنو را تشریح و از حمایت های کشورمان قدردانی کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *