جایگاه برتر شرکت خورشید زریوار کردستان در میان شرکت‌های تولیدی با رفع موانع حقوقی و قضایی/ بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی در سه ماه نخست امسال

10:56 - 18 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۰۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اعظمی با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد گفت: شرکت خورشید زریوار استان کردستان با پیگیری‌های به عمل آمده و رفع موانع حقوقی و قضایی در سال ۹۷ در جایگاه برتر در میان شرکت‌های تولیدی استان قرار گرفت.
جایگاه برتر شرکت خورشید زریوار کردستان در میان شرکت‌های تولیدی با رفع موانع حقوقی و قضاییمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه در این استان تشکیل شده است.

رضا اعظمی افزود: ستاد مذکور در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی– قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی و به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قوه قضائیه در تحقق سیاست‌های مذکور در ابعاد حقوقی، قضایی و در چارچوب آیین نامه داخلی ستاد استانی انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تولیدکنندگان عموماً مسائل مرتبط با مشکلات بانکی بوده است، اظهار داشت: در غالب موارد با انجام مکاتبات لازم و دعوت از مسئولین و کارشناسان بانک‌ها در جهت همکاری بیشتر با تولید کنندگان و دادن مهلت‌های زمانی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، از جمله قانون منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی متناسب با نرخ بازدهی در بخش‌های مختلف اقتصادی (با تاکید بر قانون عملیات بانکی بدون ربا)، همچنین سایر بسته‌های حمایتی، جلسات متعددی تشکیل شده است.

اعظمی اضافه کرد: علاوه بر مشکلاتی که تولید کنندگان با بانک‌ها داشتند در مواردی که تولیدکنندگان با موانع حقوقی در دادگستری استان روبرو بودند نیز پیگیری‌های ویژه‌ای به عمل آمده است.

وی ادامه داد: برای نمونه، در خصوص شرکت خورشید زریوار که مشکلات شرکت نامبرده در دبیرخانه ستاد مطرح شده بود با پیگیری‌های به عمل آمده و رفع موانع حقوقی و قضایی، شرکت موصوف در سال ۹۷ در جایگاه برتر در میان شرکت‌های تولیدی استان قرار گرفت.

وی اعتماد سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به قوه قضاییه جهت طرح مشکلات و رفع موانع موجود را بسیار مهم دانست و با اشاره به تشکیل ۱۲ پرونده در سه ماهه نخست سال ۹۸ در این ستاد، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳ جلسه ستاد تشکیل شده و در این جلسات ۱۸ پرونده مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بررسی شده که از این تعداد، ۱۰ پرونده منجر به نتیجه شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *