رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح صیانت از حقوق دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری مراجع قضایی

11:37 - 16 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۱۸۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای طرح صیانت از حقوق کودک با همکاری مراجع قضایی و انتظامی خبر داد که براساس آن دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند به مدارس باز می‌گردند و گفت: در سال تحصیلی 95-94 طرح مذکور به طور جدی اجرایی می‌شود.

مسعود ثقفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره شناسایی کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: با تمام ظرفیت برای کمک به این افراد که در سن تحصیل در مدرسه قرار دارند، تلاش می‌کنیم. بر این اساس توسعه تدابیر آموزشی و تربیتی ویژه چنین دانش آموزانی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه مواردی مانند توجه به شرایط و اهمیت برنامه‌ریزی ویژه این افراد، توجه به حوزه قوانین و مقررات، همچنین تامین کتب و جذب کودکان کار و خیابان بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این مطلب که سواد و یادگیری لازمه ایجاد هماهنگی بین نگرش، دانش، مهارت در افراد است، تصریح کرد: نداشتن اوراق شناسایی، بی‌اطلاعی از حقوق و مسائل کار و مواردی از این قبیل موجب شده تا شناسایی این دسته از کودکان دشوار شده و براین اساس اجرای برنامه‌های تشویقی برای ادامه تحصیل آنها نیز با دشواری‌هایی مواجه شود. این نکات مهمترین مواردی است که دارای اهمیت است و باید با دقت مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

ثقفی با تاکید بر اینکه در جهت آموزش کودکان کار همچنین سوادآموزی به اولیا بی سواد دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 تلاش بیشتری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: سعی داریم تعامل بیشتری با خانواده‌ها و دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه کودکان کار برای ترغیب به سوادآموزی داشته باشیم. علاوه بر این در حال حاضر سوادآموزی اتباع خارجی در نهضت سوادآموزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی درباره ادامه تحصیل کودکان فاقد شناسنامه در شهر تهران نیز گفت: سعی دارم با شناسایی کودکانی که به هر دلیلی اوراق شناسایی ندارند و کودکان کار، براساس دستور وزیر آموزش و پرورش آنها را تشویق به تحصیل و سوادآموزی کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خاتمه بیان کرد: در معاونت آموزش ابتدایی گروهی به نام صیانت از حقوق کودک فعالیت می‌کند که با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در زمینه بازگرداندن دانش‌آموزانی که از تحصیل محروم هستند، فعالیت می‌کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *