حزب الله لبنان ارتفاعات "عرسال " را از تروریست ها پاکسازی کرد

9:32 - 14 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۰۲۲
خبرگزاری میزان: رزمندگان مقاومت اسلامی موفق شدند طی دو روز گذشته در یک عملیات برق آسا علیه مواضع تکفیری های جبهه النصره و همپیمانان آنها، 50 کیلومتر مربع از اراضی اشغالی خاک لبنان در بلندی های شهرک عرسال را از لوث وجود این عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به پیشروی خود ادامه دهند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، اکنون رزمندگان مقاومت بر ارتفاعاتی سیطره یافته اند که می توانند پایگاه های ارتش لبنان در منطقه وادی عطای شهرک عرسال و جاده منتهی با منطقه الکسارات را با چشم غیرمسلح ببینند.

با حمله برق آسای رزمندگان مقاومت و آزادسازی سریع 50 کیلومتر مربع از اراضی اشغالی خاک لبنان، شمار زیادی از تروریست های تکفیری کشته و یا زخمی شده و بقیه به سوی شمال و غرب منطقه فرار کرده اند.

الاخبار خاطرنشان کرد: حمله رزمندگان مقاومت در حالی کلید خورد که حزب الله تصمیم دارد نبرد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهد و دولت لبنان هم قرار است امروز (پنجشنبه) پرونده شهرک عرسال در شمال شرق این کشور را بررسی کند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: در حالی که عملیات رزمندگان مقاومت در بلندی های شهرک عرسال لبنان ادامه دارد، سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان که در معیت تمام سلام نخست وزیر لبنان به عربستان سفر کرده بود، اعلام کرد که اطلاعات مربوط به درگیری ها در این بلندی ها صحت ندارد.

الاخبار نوشت: همزمان با اظهارات وزیر دفاع لبنان درعربستان، رزمندگان مقاومت با حمایت آتش سنگین توپخانه به بلندی های نحله و یونین در جنوب و جنوب شرق شهرک عرسال نفوذ و در عمق آن پیشروی کرده و تروریست های تکفیری در حال فرار به سوی شمال این منطقه بودند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع میدانی خاطرنشان کرد: عملیات به طور گسترده در روزهای آینده برای آزادسازی کامل بلندی های شهرک عرسال لبنان و تا ورودی ها شرقی این شهرک ادامه می یابد.

الاخبار با بیان اینکه « حمله رزمندگان مقاومت در یک زمان مناسب سیاسی انجام شد» ، تصریح کرد که بعداز دیدار ناگهانی سمیر جعجع رییس حزب «نیروهای لبنانی» و ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان، این حمله شروع شد.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: حزب الله بعداز آنکه توانست موج اول هجمه سیاسی و رسانه ای هفته گذشته علیه خود را کنترل کند و تروریست های تکفیری مستقر در بلندی های شهرک عرسال در سایه پالس های رسمی ، سیاسی و حزبی لبنانی و تماس های گسترده منطقه ای در استراحت به سر می بردند، حمله برق آسای خود را کلید زد.

الاخبارفاش کرد: به تروریست های تکفیری جبهه النصره اطمینان داده شده بود که هیچ پوششی برای عملیات نظامی حزب الله در عرسال وجود ندارد و تا مذاکرات برای آزادسازی نظامیان ربوده شده لبنانی و تبادل آنها با زندانیان تکفیری تروریست موجود در زندان رومیه لبنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت دست به عملیات نمی زنند.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: در هر صورت تروریست های تکفیری که از منطقه القلمون فرار کرده و خود را به بلندی های شهرک عرسال رسانده بودند، در دو هفته گذشته مواضع خود را در این بلندی های تقویت کرده بودند و هیچ نشانه ای از تحرکات حزب الله مانند عملیات شناسایی و بسیج نیروها هم دیده نمی شد.

تروریست های تکفیری دو روز قبل علیه یکی از پایگاه های حزب الله در خط مقدم نبرد حمله کردند که تعدادی از رزمندگان مقاومت شهید و یا زخمی شدند و تروریست های تکفیری پیکر دو شهید و سلاح های آنان را ربودند.

این حمله نیز اطمینان تروریست های تکفیری جبهه النصره را افزایش داد مبنی بر اینکه رزمندگان مقاومت آماده عملیات نظامی نیستند.

اما عملیات برق آسا و گسترده رزمندگان مقاومت که از بامداد دیروز چهارشنبه شروع شد، خواب را از چشم های تروریست های تکفیری و حامیان لبنانی و منطقه ای آنها پراند به ویژه اینکه حمله با آتشباری سنگین و شدید توپخانه و حضور گسترده نیروهای ویژه حزب الله همراه شد.

الاخبار نوشت: حمله رزمندگان مقاومت از بلندی های بین شهرک عرسال لبنان و راس المعره سوریه و از دو محور جنوبی ( بلندی های شهرک های نحله و یونین) و شرقی( بلندی های فلیطا و راس المعره در القلمون) آغاز شد و بر مناطقی راهبردی سیطره یافتند.

تروریست های تکفیری از مناطقی که در این حمله رزمندگان مقاومت آزاد شدند برای فشار بر روستاها و شهرک های بقاع شمالی لبنان از بعلیک تا اللبوه استفاده می کردند.

الاخبار با بیان اینکه « استقرار ارتش لبنان در جنوب شرق عرسال به یک مولفه حمایتی از مواضع پشت نیروهای مقاومت تبدیل شده است»، خاطرنشان کرد که « به نظر می رسد مقاومت لبنان تصمیم دارد این عملیات را با هماهنگی ارتش و با اعزام نیروهای بیشتر به منطقه با قدرت و تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه دهد».

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در مقابلش گزینه های کمی قرار دارد زیرا از طرف شمال بلندی های شهرک عرسال در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش و از طرف غرب نیروهای ارتش لبنان واز جنوب و شرق رزمندگان مقاومت لبنان قرار گرفته است.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره براین اساس برای فرار از این مهلکه یا باید با داعش آشتی کند تا عناصرش را به شمال منطقه منتقل کند، یا دست به عملیات جنون آمیز بزند و بخواهد وارد شهرک عرسال شود در این صورت وارد یک نبرد انتحاری با نیروهای ارتش و مقاومت لبنان خواهد شد.

این روزنامه لبنانی نوشت که گروه تروریستی تکفیری داعش در نبرد مقاومت با جبهه النصره در بلندی الثلاجه از این گروه تروریستی تکفیری پشتیبانی کرده اما تاثیری نداشته است و این تپه راهبردی تحت سیطره و کنترل رزمندگان مقاومت قرار گرفت.

پیشنهاد مذاکره با دولت سوریه برای خارج شدن عناصر مسلح گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره از بلندی های عرسال و رفتن آنها به داخل سوریه به ویژه الرقه بدون سلاح معلوم نیست مورد قبول دمشق قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *