هشدار تروریست های داعش برای حمله به طرابلس پایتخت لیبی

10:59 - 11 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۶۵۴
خبرگزاری میزان: کشور لیبی که همواره طی بیش از سه سال گذشته با بحران شدید سیاسی دست و پنجه نرم می کند، این روزها با تهدید جدی عناصر گروه تروریستی داعش در حمله و اشغال طرابلس پایتخت این کشور مواجه است.
به گزارش سرویس بین الملل به خبرگزاری فرانسه، شاخه لیبیایی گروه تروریستی داعش با اعلان جنگ به شبه نظامیان مسلح که کنترل طرابلس پایتخت لیبی را در اختیار دارند، هشدار دادکه به زودی عملیات خود را علیه این شهر آغاز خواهد کرد.

بنابر این گزارش، بلافاصله پس از این هشدار گروه تروریستی داعش، دولت حاکم بر طرابلس که از سوی جامعه بین المللی برسمیت شناخته نشده است، واکنش نشان داد و خواستار بسیج عمومی در شهر برای مقابله با هرگونه عملیاتی از سوی تروریست ها شد.

به گفته کارشناسان امور شمال آفریقا، لیبی در نبود یک راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی این کشور، در برابر نیروهای افراطی فریب‌خورده‌ای که از سوی سازمان‌های جاسوسی غرب ماموریت‌های مشخصی دارند تا از ظهور جنبش‌های اسلامی جلوگیری نمایند، آسیب‌پذیر است.
خبرگزاری فارس: لیبی؛ از جنگ داخلی تا جولان اسلحه به دست‌ها

تقریبا چهارسال پس از آنکه نیروهای شورشی تحت حمایت ناتو و حمایت های غرب باعث سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی شدند، این کشور آفریقایی درگیر ناآرامی و هرج و مرج گسترده‌ای شده که ارمغان آن دولتی شکست خورده است.


برچسب ها: لیبی داعش طرابلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *