تحصیل بیش از 33 هزار نفر دانش‌آموز غیر ایرانی در مدارس پایتخت

10:32 - 10 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۴۳۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از تحصیل 33 هزارو 263 نفر دانش‌آموز تبعه سایر کشورها در مدارس پایتخت خبر داد و گفت: بالاترین تعداد این دانش‌آموزان در منطقه 15 تهران و کمترین تعداد در منطقه 6 مشغول به تحصیل هستند.
مسعود ثقفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره تعداد دانش آموزان غیر ایرانی در شهر تهران اظهار کرد: تعداد اتباع خارجی در مدارس پایتخت نسبت به سال تحصیلی گذشته تفاوتی نداشته است.

وی با بیان این مطلب که تعداد دانش‌آموزان تبعه کشورهای دیگر در تمامی مقاطع در شهر تهران 33 هزارو 263 نفر است، تصریح کرد: بیشترین تعداد این دانش‌آموزان در منطقه 15 تهران مشغول به تحصیل هستند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه افزود: به طور دقیق می‎توان گفت در منطقه 15 شهر تهران هفت هزارو 359 نفر دانش آموز غیر ایرانی وجود دارد.

ثقفی در ادامه پایین‌ترین آمار مربوط به دانش‌آموزان تبعه سایر کشورها در مدارس تهران را مربوط به منطقه 6 تهران اعلام کرد و گفت:  17 نفر از اتباع خارجی در منطقه 6  پایتخت درس می خوانند که در مجموع کمترین تعداد را در میان مناطق شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خاتمه درباره نوع دریافت وجه شهریه از اولیاء دانش آموزان تبعه سایر کشورها به مدیران مدارس توصیه کرد: برای دریافت وجه از این دسته از اولیاء زیاد سخت گیری نکنند و با شرایط مالی این خانواده‌ها کنار بیایند تا جایی که اگر امکان داشت، این افراد به صورت اقساطی مبلغ شهریه تحصیل فرزندان خود را پرداخت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *