مشکلات اقتصادی آمریکا سر باز کرد؛ نرخ استخدام تضعیف شد

11:36 - 18 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۴۷۰
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که تضعیف نرخ استخدام در آمریکا منجر به بروز مشکل در افتصاد این کشور شده است.
مشکلات اقتصادی آمریکا سر باز کرد؛ نرخ استخدام تضعیف شدبه گزارش گروه بین الملل ، رشد اقتصادی آمریکا در ماه می‌ به شدت کاهش داشته و دستمزد‌ها کمتر از حد انتظار افزایش یافته است.
 
به گزارش رویترز، این نگرانی در بین آمریکایی‎ها به وجود آمده که کاهش فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند به بازار کار این کشور نیز سرایت کند.

رویترز به نقل از کارشناسان گزارش داده که جنگ تجاری بین آمریکا و شرکای اصلی تجاری آن یعنی چین و مکزیک این قدرت را دارد تا اقتصاد آمریکا را تضعیف کند.

نگاهی دقیق به گزارش اشتغال در ماه مارس و آوریل در آمریکا نشان می‌دهد موقعیت شغلی ایجاد شده بسیار کمتر از آن چیزی است که در گذشته بوده و این امر نشان می‌دهد که میزان استخدام در این کشور کاهش داشته است.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که فهرست دستمزد در ۱۸۵ هزار شغل در ماه گذشته افزایش می‌یابد. این در حالی است که رشد موقعیت شغلی در ماه مارس و آوریل به ۷۵ هزار تغییر یافت.

اوایل ماه می ‌رئیس جمهور آمریکا ۲۵ درصد تعرفه مازاد را به کالا‌های چینی اعمال کرد که منجر واکنش انتقام جویانه از سوی پکن شد.

علاوه بر آن، ترامپ در ماه گذشته گفته بود به تمامی کالا‌هایی که از مرز مکزیک وارد می‌شوند تعرفه اعمال می‌کند تا مقام‎های این کشور را وادار کند مانع  ورود مهاجرانی به آمریکا شوند.
 
مایکل فرولی، از اقتصاددانان در نیویورک می‎گوید که ضعف در رشد شغلی به طور گسترده‌ در گروه‌های صنعتی آمریکا دیده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *