خشم روس ها از به بازی گرفتن فاجعه انسانی کورسک توسط لهستانی ها

10:38 - 09 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۲۵۹
خبرگزاری میزان: مردم و مقامات روسیه از تبلیغاتی که اخیرا در باره تولید یک بازی رایانه ای با موضوع حادثه مرگبار زیردریایی کورسک منتشر شده، به شدت ابراز انزجار کرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه،  استودیوی  لهستانی " جوجوبی"، خبر  معرفی بازی  رایانه ای به نام " کورسک" را اعلام کرد.

هر چند فقط  ویدئوی  تبلیغاتی  آن  منتشر شده است.  اما کاربران روس با  مشاهده آن،  نارضایتی خود را از  آگهی  بازی لهستانی در باره زیردریایی غرق شده « کورسک» ابراز کرده اند.
 
سازندگان این بازی رایانه ای، با  الهام از این فاجعه انسانی ابراز اطمینان می کنند که  پروژه آنها می تواند  پاسخ به سوالات  زیادی در باره زیردریایی غرق شده باشد. 

این بازی رایانه ای که اواخر سال آینده وارد بازار خواهد شد، حاوی عناصر ماجراجویانه و ترس و وحشت زیاد است. 
 
 یکی از کاربران نوشته است:  غرق شدن کورسک برای روسیه یک فاجعه است و  چرا از تراژدی باید بازی درست کرد؟  شما می توانید بازی ای در باره «  ماجراهای ولینسکی  لهستانی ها» بسازید و بگوئید که  در جریان این بازی  شاد  با تاریخ  تراژدی ولینسکی آشنا خواهید شد.
 
"نزدیکان  قربانیان آن  فاجعه انسانی در ابراز خشم خود در باره ساخت این بازی رایانه ای گفته اند که  کسب درآمد با استفاده از  مصیبت ها و درد و رنج  دیگران  غیر انسانی است!!»
 
یک مقام ارشد نظامی لهستان گفت: کاملا با نظرات  روس ها موافقم. من از شنیدن این خبر  تعجب کردم.  این درست مثل آن می ماند که ما بازی مشابهی درست کنیم و .  خدمه  زیردریایی لهستانی  « آریول» را در  آن جا بدهیم  که در شرایط غیر قابل توضیحی  اواخر ماه مه ، اوایل ماه ژوئن سال 1940 میلادی  مفقود الاثر شد.

وی اضافه کرد: نمی دانم این بازی در  لهستان چه واکنشی را موجب خواهد شد، اما  فکر می کنم   عکس العمل شدید  باشد.  این کاری  پست و غیر انسانی  است.  من متأسفم که چنین کارهایی انجام می شود. امیدوارم که این بازی در لهستان  از طرفداران زیادی برخوردار نشود.  زیرا صاف و ساده یک بازی منزجر کننده است.
 
جرزی  توس یکی دیگر از هم صحبت های « سپوتنیک پولسکا»  که رئیس  اتحادیه  اجتماعی لهستان است در باره بازی کامپیوتری « کورسک» گفت:  کار ما به  جنگ ها و  ملوانانی اختصاص دارد  که به آن شکل تراژیک  در  زیر دریایی  « کورسک» جان سپردند.  از اینرو من  عمیقا از کفرگویی نسبت به خاطره آنها با ساخت چنین بازی اینترنتی، ناراحت هستم.چندی پیش در لهستان  مورد مشابهی رخ داد. 

یادم می آید  شرکت غربی  بازی کامپیوتری منتشر کرد که لهستان در آن کشور نازیسم  اعلام شده بود. خشم  زیادی به پا شد.  مقامات کشور عصبانی شدند، از جمله وزارت امور خارجه  و دیگر نهادها  خشم خود را  ابراز کردند.  برای  آنها و از جمله برای ما لهستانی ها  معلوم شد  که این یک ماجرای جنجال بر انگیز است.

به عقیده من  مقامات لهستان  و دیگر گروه های سیاسی و اجتماعی باید  منتها تلاش خود را جهت جلوگیری از  ظاهر شدن این بازی کامپیوتری به انجام برسانند».

زیردریایی « کا —141» به نام « کورسک» — زیر دریایی اتمی  روسیه  از سال 1995  تا 2000 میلادی  در ترکیب  ناوگان شمال  روسیه خدمت کرد. زیردریایی « کورسک» در  دریای بارنتس  در نتیجه بروز حادثه ای که 12 ماه اوت سال 2000 میلادی رخ داد غرق شد.

تمام 118  خدمه زیر دریایی  کشته شدند.  این حادثه از نظر تعداد  قربانیان  دومین  حادثه  در  تاریخ مابعد جنگ  ناوگان زیردریایی روسیه بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *