نحوه ملاقات‌های مردمی مسئولین سازمان قضایی نیروهای مسلح و رسیدگی به مشکلات

13:01 - 08 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۸۷۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره نحوه ساماندهی ملاقات‌های مردمی مسئولین این سازمان گفت: افراد متقاضی ملاقات به صورت حضوری و یا از طریق تلفن گویا و گاه الکترونیکی درخواست خود را به همراه شرح ماوقع ارسال می‌کنند و یک بررسی اولیه در دفتر ریاست و روابط عمومی انجام و روز ملاقات مشخص می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی قضایی با اشاره به ملاقات های مردمی مسئولین این سازمان اظهار کرد: شکات، متهمان یا محکومان یا خانواده آنان در قالب ملاقات‌های مردمی به ما مراجعه می‌کنند که لازم است به مشکل شان رسیدگی کنیم.

وی گفت: مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارد که سازمان قضایی نیروهای مسلح آن‌ها را بررسی کرده و در حد توان بر اساس قوانین و مقررات به مراجعان کمک می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به خواسته‌های مردمی در حوزه سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: بعضی از مراجعان از نحوه رسیدگی و همچنین خانواده‌ها از بازداشت نزدیکان شان گله‌مند هستند و یا محکومان  به حبس با توجه به مشکلاتی که دارند، درخواست عفو می‌کنند و یا برخی مبلغ جریمه را نمی‌توانند پرداخت کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: بیشتر مواقع هیچ مشکلی در رابطه با رسیدگی وجود ندارد. منتهی شخص به حبس یا جریمه نقدی محکوم شده و ناخواسته خودش یا خانواده‌اش دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی افزود: بعضی از موارد هم ممکن است از اصل رسیدگی گله‌مند باشند که این موارد به معاونت نظارت و بازرسی سازمان ارجاع می‌شود که پرونده را مطالعه کرده و درباره نحوه رسیدگی نظرشان را اعلام کنند.

این مقام قضایی درباره نحوه ساماندهی ملاقات‌های مردمی گفت: افراد متقاضی ملاقات به صورت حضوری و یا از طریق تلفن گویا و گاه الکترونیکی درخواست خود را به همراه شرح ماوقع ارسال می‌کنند و یک بررسی اولیه در دفتر ریاست و روابط عمومی انجام و روز ملاقات مشخص می‌شود.

وی افزود: در دیدارهای مردمی نیز معاون دادستان نظامی تهران و یکی از مدیران معاونت نظارت و بازرسی حضور دارند و در ‌‌نهایت تصمیمی که گرفته می‌شود به بخش‌های مرتبط ارجاع شده و سعی بر این است که تا حد توان و جایی که قانون اجازه دهد، مشکل مراجعه کننده برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ملاقات‌های مردمی در سازمان‌های قضایی سراسر کشور گفت: بر اساس ابلاغیه صادره همه رؤسای سازمان‌های قضایی و دادستان‌های نظامی یک روز در هفته را به ملاقات‌های عمومی اختصاص داده‌اند تا در صورت امکان مشکلات افراد در‌‌ همان استان بر طرف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *