رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از لحاظ رعايت حقوق بشر وضع ممتازي داريم

16:09 - 05 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۸۰۰
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار ممتازتر و روشن تر از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر است.
به گزارش ، علی ربیعی در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره اهداف برگزاری این جلسه اظهار داشت: سیاست های دولت در زمینه حقوق بشر مبتنی بر مبانی حقوق انسانی، زیر ساخت های اساسی برای زندگی بهتر انسان ها است و این مباحث در جمهوری اسلامی ایران در قالب مباحث اعتقادی دنبال می شود.

ربیعی مستند سازی نامناسب برای ارائه گزارش به مجامع بین المللی را نقطه ضعف فعالیتهای انجام شده در این بخش مطرح کرد و افزود: این درحالی است که در کنوانسیون ها، مجامع و دیگر کشورها اتفاقات بسیار کوچک تر از این به عنوان اقدامی بزرگ در خصوص مباحث حقوق بشر برجسته می شود و در جلسه امروز راهکارهای برطرف شدن این نقطه ضعف بررسی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه های دولت در گسترش پوشش بیمه ای، تامین  مسکن و  حمایت غذایی از گروه‌های  درگیر فقر غذایی گفت: این سیاست ها کف اقدامات حمایت اجتماعی است که در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

ربیعی بررسی کارکرد برخی سازمان های بین المللی نظیر سازمان بین المللی کار در خصوص تحقق اهداف حقوق بشر را از دیگر مباحث نشست امروز عنوان کرد و گفت: سازمان بین المللی کار از جمله تشکل هایی است که نقش به سزایی در تقویت سه جانبه گرایی و حمایت از نیروی کار در کشورها نقش آفرینی می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیوستن به کنوانسیون ها و هماهنگی برای اعمال مقررات مربوط به این کنواسیون ها در کشور از دیگر مباحث نشست امروز بود ، همچنین در این جلسه راهکارهای همکاری بهتر با قوه قضاییه در بحث اجرای قانون کار بررسی شد.

وزیر تعاون گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیرا به مقابله نامه حقوق دریایی پیوسته است که در نشست امروز ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مورد بحث قرار گرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *