مدیریت بحران شهر تهران باید تقویت شود

14:18 - 21 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۷۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح کرد: سازمان مدیریت بحران باید از نظر تجهیزات، امکانات و نیرو‌های تخصصی تقویت شود.

به گزارش گروه جامعه ، مصطفی کاظمی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران با تمرکز بر پیشگیری طی سال‌های اخیر توانسته از وقوع حوادث غیر مترقبه ای، چون سیل جلوگیری کند، گفت: تمرکز بر آموزش‌های شهروندی در زمینه مدیریت بحران باید به طور جدی دنبال شود.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار با بیان اینکه امیدواریم نقش سازمان مدیریت بحران بیش از پیش در بین ارگان‌ها و دستگاه‌ها پررنگ‌تر شود اذعان کرد: این سازمان نقش فرماندهی در زمان بحران‌های احتمالی را ایفا می‌کند، از این رو سایر دستگاه‌های مربوطه باید با هماهنگی‌های این سازمان اقدام نمایند.

کاظمی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت بحران از نظر تجهیزات، امکانات و نیرو‌های تخصصی باید تقویت شود.

وی ضمن اشاره به سوابق ارزشمند دکتر رضا کرمی رییس جدید سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به عنوان یک چهره برجسته علمی و دانشگاهی گفت: آقای کرمی با توجه به تخصص خود می‌تواند به تقویت و پیشرفت بیش از پیش این حوزه کمک کند.

کاظمی در ادامه ضمن تکریم رییس پیشین سازمان مدیریت بحران تهران و با بیان اینکه این سازمان به همت نیرو‌های پر تلاش خود در ایام تعطیلات عید توانست تهران را از خطر احتمالی سیلاب دور نگه دارد افزود: امیدواریم با حضور رییس جدید سازمان شاهد پیشرفت روزافزون باشیم.

در ادامه رضا کرمی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات ارزنده این سازمان گفت: طی سال‌های اخیر شاهد برنامه‌های اجرایی برجسته در حوزه‌های پیشگیری و مدیریت بحران بوده ایم و امیدوارم با استفاده از نظرات و تجارب متخصصان سازمان، در حفظ مجموعه و تقویت آن گام‌های استواری برداریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از اقدامات این سازمان مغفول مانده و دیده نشده تصریح کرد: مدیریت داده محور نیازمند تقویت است و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های اطلاع رسانی و آموزشی ویژه شهروندان، برگزاری مانور‌های آمادگی و تقویت مشارکت شهروندان در محلات و دانش آموزان مدارس از جمله برنامه‌های پیش رو این سازمان خواهد بود.

در ادامه، احمد صادقی مشاور شهردار تهران در پیشگیری و مدیریت بحران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی این سال‌ها گفت: تدوین و تصویب لایحه‌های گسلی شهر تهران، برنامه کاهش خطرپذیری و سامانه هشدار سریع زلزله از مهم‌ترین دستاورد‌های این سازمان بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها رویکرد مدیریت بحران از پاسخ محور به خطر محور تغییر یافت و جنبه‌های مدیریت بحران از پیشگیری تا بازتوانی مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم در آینده رویکرد تمام مخاطرات از جمله تاب آوری سرلوحه اقدمات پیش رو قرار گیرد.

لازم به ذکر است رضا کرمی دکترای مهندسی عمران - زلزله از دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که سوابق شغلی از جمله مدیریت طرح مقاوم­سازی نیروگاه ها، دیسپاچینگ‌ها و پست‌های انتقال نیرو شرکت سهامی خدمات مهندسی برق – مشانیر، مدیریت طرح مقاوم سازی لرزه‌ای ۹ نیروگاه، ۷ دیسپاچینگ و ۱۶ پست انتقال نیرو با همکاری بیش از ۱۰ شرکت مهندسی مشاور، هدایت فعالیت‌های مطالعاتی و بعضا تحقیقاتی و مقاوم سازی، مشاور عالی مقاوم سازی پست‌های انتقال نیروی سیرجان و یزد، تهیه دستورالعمل طراحی لرزه‌ای پست‌های انتقال نیروی کشور با تهیه بیش از ۱۰ گزارش علمی جامع و ارائه دو سمینار آموزشی برای دست اندرکاران صنعت برق و مشاور مدیریت طرح مقاوم سازی مدارس را در کارنامه خود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *