ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۱۸۷۶ زوج متقاضی طلاق در کلینیک‌های مشاوره خانواده

9:00 - 05 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۷۵۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۱۸۷۶ زوج متقاضی طلاق در کلینیک‌های مشاوره خانواده تحت نظارت این معاونت خبر داد.

سید محمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی در ۹ ابتدایی سال جاری بیان کرد: طرح‌های اصلاح مرتکبین بزه‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی برای زوجین قبل از ازدواج بعنوان اولین استان در سطح کشور تدوین، پیگیری و اجرا شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تدوین و پیگیری جهت اجرای طرح‌های سبک زندگی اسلامی-ایرانی، طرح جامع توانمندسازی و تحکیم بنیان خانواده، شیوه نامه جامع ارتقاء عملکرد و نظارت بر فعالیت تشکل ها، هیئات و مراسمات مذهبی استان، تشکیل مجمع خیرین، فرهیختگان و معتمدین فرهنگی- اجتماعی شهر‌ها و روستا‌های استان بعنوان اولین استان در سطح کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی برای ۱۰۳۸ زوج در شرف ازدواج در مرکز استان چهارمحال و بختیاری و با محوریت این معاونت و ۲۹۵۵ زوج در شهرستان‌های سراسر استان چهارمحال و بخیاری با محوریت بهزیستی نیز از اقدامات انجام شده در زمنیه مذکور و در سال جاری بوده است.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۱۸۷۶ زوج متقاضی طلاق در کلینیک‌های مشاوره خانواده تحت نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان صورت گرفت و تعداد ۵۵۲ مورد صلح و سازش صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲۳ دوره امید (دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار) گفت: ۱۸۶۲ نفر از مخاطبان عام و خاص در دوره‌های یاد شده آموزش دیدند.

موسوی در پایان با اشاره به مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) گفت: مشارکت در برنامه‌های ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام برنامه‌های محوله از سوی ستاد مذکور از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت در سال جاری است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *