دبیرکل فدراسیون فوتبال: توجه فیفا به فوتبال ایران است/ VAR اولویت فدراسیون بود

11:52 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۰۸۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دبیرکل فدراسیون فوتبال: توجه فیفا به فوتبال ایران است/ VAR اولویت فدراسیون بود
دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: استفاده از سیستم داور ویدئویی همواره برای ما مهم بوده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی با حضور در سمینار آموزش کمک داور ویدیویی برای جامعه داوری در مرکز ملی فوتبال اظهار داشت: تقریباً سیستم VAR در یک سوم کشور‌های دنیا وجود دارد که ۶۵ کشور آن را شروع یا اجرا کرده‌اند. خوشحالیم با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم جزو اولین کشور‌هایی باشیم که از فصل بعد این تکنولوژی را در لیگ برتر داریم.

وی افزود: پروژه VAR دارای مراحل خاصی است که فدراسیون طی یک سال گذشته با حمایت‌های روزمره و ویژه مهدی تاج، در سیستم فیفا جا گرفت و کار‌های اجرایی‌اش را انجام دادیم. فرستادن داوران با هزینه‌های هنگفت به کلاس‌های آموزشی بین المللی اتفاق افتاد، چون عزم جزمی داشتیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: سیستم داور ویدئویی در اولویت فدراسیون بوده و با تلاش همه عزیزان به این مهم دست یافتیم. کشور ما از نظر هواداری فوتبال و هیجانات و تماشاگر جزو ۱۰ کشور اول دنیاست و فوتبال ایران توجه فیفا را جلب کرده ایت که در صحبت‌ها و واکنش‌های آقای اینفانتینو هم مشخص است.

ممبینی تصریح کرد: نخبه‌های زیادی در تیم داوری زنان و مردان داشتیم و فینال المپیک و رده‌بندی جام جهانی نماینده داشتیم. در جام ملت‌ها، جام باشگاه‌ها و فوتسال و فوتبال بانوان هم نماینده داوری داشته‌ایم که نشان می‌دهد فوتبال ایران جایگاه خودش در دنیا و آسیا را پیدا کرده. تاج به عنوان نایب‌رئیس AFC همیشه پیگیر نیاز‌های فوتبال ایران بوده و ما معتقدیم استعداد داوری در فوتبال ایران بسیار زیاد است. امیدواریم از این موقعیت استفاده شود و داوری ما به شکل ویژه با دنیا ارتباط بگیرد. تمام هم و غم فدراسیون فوتبال برای توسعه و آموزش داوری گذاشته شده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص رفتار‌های بازیکنان فوتبال و اینکه ایا کارگروهی برای اینگونه ناهنجاری‌ها تشکیل می‌شود یا خیر گفت: جا دارد از کمیته‌های قضایی فدراسیون تشکر کنم، چون این نفرات افرادی موجه هستند که رای می‌دهند. همه آئین نامه‌ها قابلیت اصلاح دارند. ما به خاطر رشد فوتبال قابلیت اصلاح شدن اساسنامه‌ها را داریم. اگر کمیته تدوین مقررات تشخیص بدهد آیین نامه‌ای نیاز به اصلاح دارد این کار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *