بازار تجهیزات پزشکی ایران حدود ۳ میلیارد دلار است

15:47 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۵۰
بازار تجهیزات پزشکی ایران حدود ۳ میلیارد دلار است
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بازار تجهیزات پزشکی کشور حدود ۳ میلیارد دلار است که ۲ میلیارد دلار، سهم واردات و یک میلیارد دلار سهم تولید است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، سید حیدر محمدی در افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: تسهیل صدور پروانه‌های تولید، ایجاد شرایط و تشویق سرمایه گذاران با هدف صادرات به منطقه و اتحادیه‌هایی مانند اوراسیا و تفاهمات و پیمان‌های منطقه‌ای مانند گروه ۵، شانگ‌های و بریکس از جمله اقدامات حمایتی سازمان غذاودارو بوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به قطع اختصاص ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی از سوی ستاد تنظیم بازار در سال جاری، خاطرنشان کرد: بر این اساس با تغییر سیاست‌های ارزی به یارانه ارزی تغییر رویکرد خواهیم داشت که در این رویکرد محوریت اصلی و تاکید ما، عدم تغییر پرداختی از جیب بیمار خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بازار تجهیزات پزشکی کشور حدود سه میلیارد دلار است که دو میلیارد دلار، سهم واردات و یک میلیارد دلار سهم تولید است، افزود: یک هزار و ۷۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشورمان فعال هستند.

معاون وزیر بهداشت بیشترین ارزبری ملزومات پزشکی در حوزه ملزومات مصرفی قلبی مانند بالن و استنت قلبی دانست و گفت: ماهانه ۵ محصول جدید در حوزه تجهیزات پزشکی را به سبد تجهیزات پزشکی کشور اضافه می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تامین نقدینگی، بزرگترین چالش شرکت‌های تولیدی و تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی است که امیدواریم با حمایت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، این چالش مدیریت شود البته بر اساس امضا تفاهم نامه با بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی تسهیلات و خط اعتباری درنظر گرفته شده است.

به گفته وی از حدود دو هزار شرکت تولیدی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، ۴۰۰ شرکت دانش بنیان هستند که رشد فزاینده‌ای طی سال‌های اخیر داشته‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *