تلفات تصادفات در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد رشد داشت

10:59 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تلفات تصادفات در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد رشد داشت
در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر بود، ۲.۸ درصد بیشتر شده است.

خبرگزاری میزان- بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته تعداد تلفات حوادث رانندگی با رشد ۲.۸ درصدی به ۲۰ هزار و ۴۵ نفر رسید که از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر مرد و ۴ هزار و ۱۹۱ نفر زن بودند.

همچنین در سال ۱۴۰۲، بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب در استان‌های فارس با هزار و ۶۱۴، تهران با هزار و ۴۴۹ و سیستان و بلوچستان با هزار و ۴۳۶ رقم خورد و کمترین آمار تلفات مربوط به استان‌های ایلام با ۱۷۳، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲۴ و اردبیل با ۲۴۳ کشته است.

بر پایه این گزارش در این سال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در مسیر‌های درون شهری، هزار و ۱۲۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی کشته‌ها نیز در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

در سال گذشته بیشترین تعداد جان باختگان حوادث رانندگی با ۲ هزار و ۵۰ فوتی مربوط به شهریور ماه و کمترین آن با هزار و ۴۱۱ مربوط به ماه بهمن است.

طبق بررسی آمار‌های مربوط به حوادث رانندگی در دهه ۹۰، تعداد کشته‌های تصادفات از سال ۱۳۹۱، به کمتر از ۲۰ هزار و در برخی موارد به ۱۵ هزار کشته در سال رسیده بود، اما متاسفانه در سال گذشته با ثبت ۲۰ هزار و ۴۵ کشته در حوادث رانندگی، پس از گذشت ۱۱ سال آمار تلفات تصادفات مجدد از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد. این در حالی است که از سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۴۰۱ آمار کشته‌های تصادفات کمتر از ۲۰ هزار نفر بود.

مراجعه بیش از ۳۹۱ هزار مصدوم تصادفات به پزشکی قانونی

آن طور که سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده در سال ۱۴۰۲، ۳۹۱ هزار و ۶۹ نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۲۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان مرد و ۱۱۵ هزار و ۲۶۹ نفر زن بودند.

تعداد مصدومان تصادفات در این سال نیز نسبت به سال قبل از آن ۵.۹ درصد بیشتر شده است.

کاهش تلفات تصادفات در اسفند ۱۴۰۲

مطابق با اطلاعات واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در اسفند سال گذشته آمار کشته‌های تصادفات با کاهش ۱۶.۴ درصدی، از هزار و ۷۵۴ کشته در اسفند سال ۱۴۰۱، به هزار و ۴۵۹ کشته در اسفند سال گذشته رسیده است.

در این ماه ۲۶ هزار و ۹۹۷ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که تعداد آنان ۴.۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل از آن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *