وزیر ارتباطات: بیش از ۹۹ درصد استعلامات انتخابات به‌صورت برخط انجام شد

11:01 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۰۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات: بیش از ۹۹ درصد استعلامات انتخابات به‌صورت برخط انجام شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۹۹ درصد استعلامات انتخابات به‌صورت برخط انجام شد و تلاش ما برقراری پایداری و کیفیت در دور دوم انتخابات است.

خبرگزاری میزان - عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار می‌رسد و تا پایان سال به ۱۴ میلیون خواهد رسید.

به گفته وی ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت بر ثانیه بوده است که اکنون به بیش از ۶۰ ترابیت بر ثانیه رسیده است و حدود ۲۰ ترابیت بر ثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت بر ثانیه رسیده است و ظرفیت پهنای باند کشور نیز حدود ۲ برابر شده است.

زارع‌پور همچنین در مورد تمهیدات وزارت ارتباطات در پشتیبانی دور دوم انتخابات گفت: در دور قبل انتخابات، همه امکانات وزارت‌خانه، اپرتور‌ها و دستگاه‌های مرتبط را بسیج کردیم تا شاهد یک ارتباطات پایدار باشیم. 

وی افزود: در دوره قبل انتخابات بیش از ۹۹ درصد پوشش داشتیم و حتی در نقاط دور افتاده روستایی که با هلیکوپتر صندوق‌ها را به آن‌جا بردند هم دسترسی به شبکه وجود داشت. 

وزیر ارتباطات ضمن اینکه بیش از ۹۹ درصد استعلامات انتخابات به صورت برخط انجام شد اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا برای حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده، همان پایداری و کیفیت دور اول بلکه بهتر را داشته باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *